این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 10 آذر 1404
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان
، جلد ۲۲، شماره ۵۹، صفحات ۳۳-۵۳
عنوان فارسی
تحلیل روند شهروندی دختران جوان مؤسس سمنهای جوانان اصفهان: پژوهشی روایی
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش درصدد است به روایتها و معناهای فعالیتهای مشارکتی زنان و دختران جوان دبیر سازمانهای مردمنهاد(سمن) جوانان فعال استان اصفهان بپردازد تا بررسی شود کدام زمینههای اجتماعی و دلایل این دختران را به سوی چنین فعالیت جمعی و مشارکتی با اهداف دگرخواهانه سوق میدهد. بر اساس رویکرد نظری، انواع مشارکت از مشارکت صوری تا مشارکت واقعی در نردبان 8 پلهای ارنستاین[1] و بنا به روش تحلیل روایت موضوعی از منظر کاترین رایزمن[2]، از بین 38 دختر و زن جوان دبیر سمنهای فعال استان اصفهان، روایت 22 تن از آنها گردآوری، کدگذاری و مقولهبندی شد. این دختران- به جز یکی از آنها- از تحصیلات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برخوردار و بیشتر آنها تحصیل کرده رشتههای علوم انسانی و اجتماعی بودند. برای آنها به ویژه تحصیلکردههای رشتههای علوم انسانی، فرصتهای شغلی اندکی وجود دارد. از طرفی، نزدیک به 70 درصد از دختران جوان در سنین 25 تا 32 ساله این پژوهش مجرد بودند. این شرایط، زمینههای مناسبی در ترغیب دختران به تشکیل سازمانهای مردمنهاد و رسمیت بخشیدن به حضور آنها در جامعه ایجاد کرده است. تجربههای مشارکتی خارج از روابط خانوادگی و ارتباط با سازمانهای شبه دولتی، بسیج و سازمانهای دولتی در فعالیت دختران مؤسس سمن مؤثر بوده و این زمینهها و آشنایی آنها با مسائل اجتماع شهر و محلهاشان، آنها را به سوی مشارکت اجتماعی از نوع ثبت سمن و فعالیت در آن سوق داده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
&،quot،، سمنهای جوانان&،quot،،، &،quot،، مشارکت&،quot،، تحلیل روایی&،quot،، دختران جوان&،quot،،، &،quot،، جامعۀ مشارکتی ذرهای شده&،quot،،
عنوان انگلیسی
Analysis of Young Girls' Citizenship Trend, Founder of Isfahan Youth NGOs: A Narrative Research.
چکیده انگلیسی مقاله
This study is to address the narratives and meanings of participatory activities of young women and girls, secretary of active youth NGOs in Isfahan province to examine what social contexts and reasons lead these girls to this type of collective and participatory activities. Relying on the theoretical approach of all types of participation from formal participation to real participation in the 8-step ladder of Arnstein and according to the method of thematic narrative analysis from the perspective of Katherine Riessman, among 38 girls and young women secretaries of active youth NGOs in Isfahan province, the narratives of 22 of them were collected, coded and categorized. Except for one of them, these girls had undergraduate and graduate education, and most of them had studied humanities and social sciences. For them, especially those educated in the humanities, there are few job opportunities. On the other hand, nearly 70% of young girls between the ages of 25 and 32 in this study were single. These conditions have created suitable grounds for encouraging girls to form non-governmental organizations and formalizing their presence in society. Participatory experiences outside of family relationships and communication with quasi-governmental organizations, Basij and government organizations have been effective in the activities of the daughters of the founder of NGOs. These fields and their familiarity with the community issues of the city and their neighborhoods, has led them to social participation in the form of registration and activity in it.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
&,quot,, سمنهای جوانان&,quot,,, &,quot,, مشارکت&,quot,, تحلیل روایی&,quot,, دختران جوان&,quot,,, &,quot,, جامعۀ مشارکتی ذرهای شده&,quot
نویسندگان مقاله
سمانه استکی اورگانی |
کارشناس ارشد جامعه شناسی، گروه علوم اجتماعی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران (نویسنده مسئول)
پروین قاسمی |
دکترای انسان شناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
علی هاشمیان فر |
دانشیار، گروه علوم اجتماعی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
http://faslname.msy.gov.ir/article_564_8b345c1141fd916f2e3a812090c6244e.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات