این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلد ۵۶، شماره ۴، صفحات ۲۹-۳۴

عنوان فارسی آیا کودک دچار ADHD طور دیگری می شنود؟ مقایسه درک بلندی اصوات در کودکان مبتلا به ADHD و اطفال بری از این اختلال
چکیده فارسی مقاله از 28 کودک مراجع به درمانگاه روانپزشکی اطفال شهید اسماعیلی (دانشگاه علوم پزشکی ایران)، که طبق ملاکهای تشخیصی DSM IV مبتلا به ADHD شناخته شده بودند و یک گروه کنترل (شاهد-مقایسه)، شامل کودکانی که بری از این اختلال تشخیص داده شده بودند، درخواست گردید که در مورد بلندی صدای صحبت و تفسیر آن در حد راحت (M.C.L) یا قابل تحمل (TL) قضاوت نمایند. نتایج دال بر آن بود که کودکان مبتلا به اختلال فوق، در قضاوت نسبت به هر دو گروه بلندی اصوات، نیازمند سطح نرمتر صوت بودند. کودکان گرفتار به ADHD آمارا از لحاظ سطوح راحت (MCL=51dB HL) و سطوح تحمل (TL=95HLdB) مورد انتخابشان، نسبت به همتایان غیرگرفتار به ADHD، تفاوتهای شاخصی (TL=100dB HL و MCL=59dB HL) نشان می دادند. این یافته با تفاوتهای درکی موجود بین کودکان گرفتار به ADHD یا بری از آن مرتبط بنظر می رسند. در این رابطه راه کارهای اداره کلاس درس اینگونه اطفال مورد بحث قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Comparison of hearing of loudness between children with and without ADHD
چکیده انگلیسی مقاله The present study demonstrated that comfortable listening and tolerance to loud speech, differs significantly between children with and without ADHD. Children with ADHD judged speech to be comfortable of tolerable at loudness levels significantly below those levels chosen by the children without attentional problems. Results of the present study could be interpreted according to the hypothesis presented as indicating that a central auditory ptocessing deficit exists in ADHD children. Other investigators in related disciplines suppot this assumption by identifiying existing problems in the central nervous system for gating and processing of information in children with ADHD. At present, it is hoped that the results and conclusion of the present study will shed light on improved educational management for children with attention deficit disorders. Although this study is based on our clinical findings and measurements, we do not negate the need to verify this clinical based study with data obtained from other carefully controlled studies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بهروز جلیلی | b jalili


سوسن عبدی | s abdi



نشانی اینترنتی http://tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-1535&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات