این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 1 مهر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۵، شماره ۲، صفحات ۵-۵
عنوان فارسی
تحلیل رفتار آیروالاستیک صفحه کامپوزیتی نازک با استفاده از تئوری پیستون، با اثر نقص هندسی کلی و محلی
چکیده فارسی مقاله
تحلیل آیروالاستیسیته صفحه مواد مرکب نازک تحت اثر نقص هندسی و بارهای خارجی، حائز اهمیت میباشد. در این پژوهش اثر نوع و تعداد لایهها، زاویه الیاف و بار مکانیکی داخل صفحه در ترکیب با نقص هندسی به عنوان یک ترکیب جدید در مباحث آیروالاستیسیته مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از اصل کار مجازی، روابط حاکم براساس تئوری صفحه نازک کرشهف تعیین شده است. سپس با استفاده از روش مودهای فرضی در تئوری باقیمانده وزنی گالرکین، معادلات دیفرانسیلی جزئی به معادلات دیفرانسیلی معمولی تبدیل شده است. بعد از بیبعد سازی، روابط نهایی با استفاده از روش عددی رانج-کوتا حل شده و نتایج حوزه زمانی برای تعیین رفتار فلاتر و پسا فلاتر صفحه استخراج شده است. نتایج تحلیل نشان داد که نقص هندسی با تولید بار غیر یکنواخت و نامتقارن، نوع لایهچینی، تعداد لایهها و بارهای مکانیکی در جابجایی مرز فلاتر صفحه موثر است. اثر نقص هندسی محلی در تعیین مرز فلاتر لزوما ناپایدار کننده نیست، بلکه در مواردی بسته به اندازه و مکان نقص، امکان افزایش پایداری در مرز فلاتر صفحه را نیز دارد. به علاوه رفتار دینامیکی صفحه تحت اثر نقص هندسی محلی با اشکال و ابعاد مختلف، بسیار متنوع و متفاوت با نوع نقص کلی (شکل مود اول) یا پوسته با انحنای کوچک است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
صفحه مواد مرکب ارتوتروپ نازک، تحلیل آیروالاستیک، ضریب حرارتی ویژه، رفتار پسا فلاتر، نقص هندسی،
عنوان انگلیسی
Aeroelastic analysis of a thin composite plate, with the effect of general and local geometric defects
چکیده انگلیسی مقاله
In this study, the effect of laminate type and number of layers, fiber angle and modulus of elasticity in combination with the effect of global and local geometric defects has been investigated as a new combination in the field of aeroelasticity. Using the principle of virtual work, by directly integrating the problem-solving boundary, the governing equations are determined based on Kirchhoff thin-plate theory. Then, using the assumption mode method in Galerkin's theory, the partial differential equations are converted to ordinary nonlinear differential equations. The final nonlinear equations are solved using the Runge–Kutta numerical method and the time domain results are extracted to determine the flutter and post-flutter behavior of the plate. The results of the analysis showed that the geometric defect with non-uniform and asymmetric load production, the type of layering, the number of layers and mechanical loads are effective on the plane flutter boundary. The effect of local geometric defects in determining the flutter border is not necessarily destabilizing, but in some cases, depending on the size and location of the defect, it is also possible to increase the stability of the plane flutter boundary. In addition, the dynamic behavior of the plate under the effect of local geometric defects with different shapes and dimensions is very diverse and different from the of general defect (first mode shape) or shell with small curvature.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
صفحه مواد مرکب ارتوتروپ نازک, تحلیل آیروالاستیک, ضریب حرارتی ویژه, رفتار پسا فلاتر, نقص هندسی
نویسندگان مقاله
محمدمهدی محمدی |
مجتمع دانشگاهی مکانیک- دانشگاه صنعتی مالک اشتر-تهران-ایران
حمید موسی زاده |
گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه تربیت مدرس
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_5123_13132775913cbd1896675de3ba6820f3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات