مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۴۴، شماره ۲، صفحات ۱۱-۱۹

عنوان فارسی مدل سازی اجزای محدود اتصال T شکل در پانل های ساندویچی در معرض بارگذاری کششی
چکیده فارسی مقاله یکی از نقاط ضعف پانل­های ساندویچی اتصالات آنها است که بر­روی کاربرد گسترده آنها اثر می­گذارد. اتصال T شکل یکی از متداول­ترین اتصالات پانل­های ساندویچی است. این مقاله به بررسی عددی این اتصال در بارگذاری استاتیکی می­پردازد. درستی نتایج به دست آمده از حل عددی با نتایج تست تجربی موجود در مراجع گذشته بررسی شدند. در حالت کلی، نیروی شکست پیش­بینی شده از حل عددی با نتایج تست تجربی موجود در مراجع گذشته هم­خوانی خوبی دارد. برای مدل­سازی چسب موجود در اتصال، از المان­های تماسی و طرح ماده منطقه چسبنده استفاده شده است. هم­چنین با استفاده از کد نوشته شده در نرم­افزار انسیس قابلیت آسیب برای هسته پانل­های ساندویچی تعریف شده است. در نتیجه هر دو حالت شکست اتصال T شکل (شکست برشی هسته و گسیختگی چسب) بررسی شده است. در مدل­سازی پانل­های ساندویچی، از چهار فوم دیوینیسل اچ صد، اچ صد و شصت، اچ دویست و پنجاه، اچ سی پی هفتاد استفاده شده است تا کارایی اتصال در مواد مختلف بررسی شود. در ادامه برای بررسی اثر هندسه اتصال، با تغییر زاویه فوم مثلثی، نه طرح مختلف هندسی ساخته شد. بررسی­ها نشان دادند که تغییر جنس هسته پانل ساندویچی، علاوه بر تغییر حالت شکست اتصال، باعث افزایش چشمگیر نیروی شکست اتصال می شود. کلمات کلیدی : اتصال T شکل، پانل ساندویچی، حالت شکست، روش المان محدود، اتصالات چسبی
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Finite element modeling of T-shaped connector panel - sandwich subjected to tensile loading
چکیده انگلیسی مقاله One of the disadvantages of sandwich panels is their joints, which usually decrease the efficiency of sandwich structures. The T-joint is one the most common joint for sandwich panels. This paper deals with the numerical study of the T-joint under static loading. The results of FEM analysis are validated by the experimental results available in the literatures. In general, the failure load predicted by the FEM is in good agreementas compared with the experimental results. In the modeling of the adhesive between joint components, contact elements and cohesive zone material model are used. In addition, damage and core shear failure of the base panel are modeled by using a written macro code in the ANSYS software. Therefore, both failure modes of sandwich panel joint are investigated. In addition, the effect of the joint geometry and material of the core of sandwich panels on failure modes and failure load are studied. Finally, the results show that changing the material of the core of the sandwich panel increases the joint failure load.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید رضا خلیلی | seyed reza


آیدین غزنوی اسگویی |



نشانی اینترنتی http://mej.aut.ac.ir/article_28_7ccba4e3a9b0f19065551397651f36cc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274229.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات