|
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۴۴، شماره ۲، صفحات ۱۱-۱۹
|
|
|
عنوان فارسی |
مدل سازی اجزای محدود اتصال T شکل در پانل های ساندویچی در معرض بارگذاری کششی |
|
چکیده فارسی مقاله |
یکی از نقاط ضعف پانلهای ساندویچی اتصالات آنها است که برروی کاربرد گسترده آنها اثر میگذارد. اتصال T شکل یکی از متداولترین اتصالات پانلهای ساندویچی است. این مقاله به بررسی عددی این اتصال در بارگذاری استاتیکی میپردازد. درستی نتایج به دست آمده از حل عددی با نتایج تست تجربی موجود در مراجع گذشته بررسی شدند. در حالت کلی، نیروی شکست پیشبینی شده از حل عددی با نتایج تست تجربی موجود در مراجع گذشته همخوانی خوبی دارد. برای مدلسازی چسب موجود در اتصال، از المانهای تماسی و طرح ماده منطقه چسبنده استفاده شده است. همچنین با استفاده از کد نوشته شده در نرمافزار انسیس قابلیت آسیب برای هسته پانلهای ساندویچی تعریف شده است. در نتیجه هر دو حالت شکست اتصال T شکل (شکست برشی هسته و گسیختگی چسب) بررسی شده است. در مدلسازی پانلهای ساندویچی، از چهار فوم دیوینیسل اچ صد، اچ صد و شصت، اچ دویست و پنجاه، اچ سی پی هفتاد استفاده شده است تا کارایی اتصال در مواد مختلف بررسی شود. در ادامه برای بررسی اثر هندسه اتصال، با تغییر زاویه فوم مثلثی، نه طرح مختلف هندسی ساخته شد. بررسیها نشان دادند که تغییر جنس هسته پانل ساندویچی، علاوه بر تغییر حالت شکست اتصال، باعث افزایش چشمگیر نیروی شکست اتصال می شود. کلمات کلیدی : اتصال T شکل، پانل ساندویچی، حالت شکست، روش المان محدود، اتصالات چسبی |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Finite element modeling of T-shaped connector panel - sandwich subjected to tensile loading |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
One of the disadvantages of sandwich panels is their joints, which usually decrease the efficiency of sandwich structures. The T-joint is one the most common joint for sandwich panels. This paper deals with the numerical study of the T-joint under static loading. The results of FEM analysis are validated by the experimental results available in the literatures. In general, the failure load predicted by the FEM is in good agreementas compared with the experimental results. In the modeling of the adhesive between joint components, contact elements and cohesive zone material model are used. In addition, damage and core shear failure of the base panel are modeled by using a written macro code in the ANSYS software. Therefore, both failure modes of sandwich panel joint are investigated. In addition, the effect of the joint geometry and material of the core of sandwich panels on failure modes and failure load are studied. Finally, the results show that changing the material of the core of the sandwich panel increases the joint failure load. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید رضا خلیلی | seyed reza
آیدین غزنوی اسگویی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mej.aut.ac.ir/article_28_7ccba4e3a9b0f19065551397651f36cc.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274229.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|