این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۴۸، شماره ۴، صفحات ۳۴۷-۳۵۴

عنوان فارسی مدل‌سازی غیر‌خطی و آنالیز حساسیت دسته‌موتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق
چکیده فارسی مقاله دسته‌موتور هیدرولیکی مکانیزمی واسط بین موتور و شاسی بوده و کارکرد اصلی آن کاهش میزان ارتعاشات منتقله از موتور به شاسی است. در این مقاله ابتدا با استخراج معادلات فضای حالت به کمک روش باند‌گراف، مدل‌سازی خطی دسته‌موتور هیدرولیکی با دو فرکانس فاق ارائه شده است.در ادامه با لحاظ کردن پارامترهای غیر‌خطی در معادلات حاکم بر سیستم، شبیه‌سازی در حوزه‌ی زمان و سپس با بهره‌گیری از روش واریانس، شبیه‌سازی در حوزه‌ی فرکانس برای مدل غیر‌خطی این دسته‌موتور هیدرولیکی صورت گرفته است و نتایج حاصل با مدل خطی مقایسه شده‌اند. این مقایسه نشان می‌دهد که قابلیت جداسازی ارتعاشات دسته‌موتور هیدرولیکی با درنظرگرفتن پارامترهای غیرخطی، کمتر از زمانی است که مدل‌سازی به صورت خطی انجام شود. در انتها با ارائه آنالیز حساسیت، میزان تأثیر هر یک از پارامترها بر رفتار دینامیکی این دسته-موتور هیدرولیکی بحث شده و در نهایت نشان داده شده است که قطر مسیر اینرسی خارجی و داخلی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر موقعیت فرکانس‌های فاق اول و دوم دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Nonlinear Modeling and Sensitivity Analysis of a Double-Notch Hydraulic Engine Mount
چکیده انگلیسی مقاله Hydraulic engine mounts are used to support powertrain and reducing transmitted vibration from motors to the frame. One important use of hydraulic engine mounts is in the air industry. In turbofans, the maximum amplitude of vibration occurs at the two distinct frequencies. So, by using an engine mount with maximum flexibility at these frequencies (called notch frequency), one can achieved reducing the transmission of the engine induced vibrations to the cabin. Here in this paper, using bond graph method, linear modeling of a double-notch hydraulic engine mount is done. Then, by applying nonlinear terms, nonlinear modeling of the engine mount is carried out using variance method. It has been shown that the dynamic stiffness will be changed by considering nonlinear terms. Finally, sensitivity analysis is applied to show the effect of each parameter on the dynamic behavior of the mount. It has been shown that the diameters of outer and inner inertia tracks are most effective parameters on the first and second notch frequencies, respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عماد پیلتن |
دانشگاه صنعتی اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)

رضا تیکنی |
صنعتی اصفهان مهندسی مکانیک


نشانی اینترنتی http://mej.aut.ac.ir/article_550_8cdee88eb6446366df8cc2e8d88bcd7e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274134.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات