|
روانشناسی تربیتی، جلد ۲، شماره ۶، صفحات ۲۷-۵۰
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه بین میزان بهره گیری مدیران مدارس از مدیریت مشارکتی با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین میزان مشارکت معلمان در امور مختلف آموزشگاه و میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های گوناگون کلاسی انجام شد. روش پژوهش از نوع زمینه یابی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سنجش سبک مدیریت مدیران و فرم مصاحبه سازمان یافته و به منظور تحلیل داده ها از آزمون همبستگی پیرسون و آزمون مقایسه دو میانگین مستقل استفاده گردید نتایج نشان داد که بین میزان مشارکت دادن معلمان در تصمیم گیری ها و واگذاری بخشی از اختیارات به آنان از جانب مدیران با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی در کلاس درس رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. به علاوه یافته ها حاکی از آن بود که بین میزان انعطاف پذیری مدیران با میزان استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی در کلاس درسی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. بین نوع جنسیت و سابقه مدیریتی مدیران با استفاده معلمان از یادگیری مشارکتی تفاوت معناداری مشاهده نگردید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Investigating the relationship between using of cooperative management in school and using of cooperative learning in classroom |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this research was to find out the relationship between cooperation of teachers by the principals in different tasks of institute and the rate of cooperation of students in different class activities by the teachers. The method of study was survey research. Pearson correlation test and T test were used in order to analysis the data. The results indicated that there is a direct and meaning/iii relationship between the cooperation of teachers in decision making by the principals and also between the deligating parts of autority lo the teachers by the principals and the rate o/jlexibility of principals and use of teachers from cooperative learning in class. Findings also indicated that there is no significant dijference between male and female managers and use of teachers from cooperative learning in classroom. Moreover, the results indicated that there is no significant difference between managerial background and use of teachers from cooperative learning in class. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
احمد اکبری عیدگاهی | akbari eidgahi دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمدرضا کرامتی | mohammad reza استادیار دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jep.atu.ac.ir/article_5994_cfea5a5938ad7f5ee7f26e3bd8dcf54c.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/855/article-855-273372.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|