International Journal of Psychology، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱۵۶-۱۷۲

عنوان فارسی Relation between Early Maladaptive Schemas and Anxiety in High School Students
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Relation between Early Maladaptive Schemas and Anxiety in High School Students
چکیده انگلیسی مقاله Early maladaptive schemas can increase anxiety in teenagers. The aim of this study is to determine the relationship between early maladaptive schemas and anxiety in both male and female high school students in the Tehran city. The design of this research is descriptive-correlational and the study sample includes all male and female high school students from district 5 of Tehran city enrolled in the academic year of 2012-13. Data collection tools include 4 measures of Demographic Questionnaire, The short version of Young schemas questionnaire (YSO- SF) and Zung Self-Rating Anxiety Scale (SAS). Pearson correlation and multiple regression analysis of data (P
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی جعفری نویسنده مسیول | mehdi jafari nevisandeh election
department of psychology college of psychology hormozgan science and research branch, islamic azad university
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

دکتر رضا فلاحچایی | mohammad reza فلاحچایی
department of psychology college of psychology hormozgan university bandar abbas
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه هرمزگان (Hormozgan university)

دکتر اقبال زارعی | mohammad eghbal zarei
department of psychology college of psychology hormozgan university bandar abbas
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه هرمزگان (Hormozgan university)


نشانی اینترنتی http://www.ijpb.ir/en/ManuscriptDetail?mid=123
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله‌ تحقیقی‌ (پژوهشی‌)
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات