این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۳، شماره ۵، صفحات ۹۷-۱۰۹

عنوان فارسی سیستم پشتیبان تصمیم (DSS) برای تامین سفارش کالاهای فیزیکی مشتریان در خرده فروشی الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله رشد سریع تجارت الکترونیک از اوایل دهه 1990 به طور چشمگیری منظر خرده فروشی ها را در اقتصاد جهان تغییر داد و موجبات دگرگونی خرده فروشی سنتی را فراهم نمود. اما یکی از مشکلاتی که خرده فروشی ها با آن مواجه هستند تامین سفارش کالاهای فیزیکی مشتریان به صورت کارا و موثر می باشد، چرا که در این نوع کسب و کارها فروشنده با بسته های کوچک و مشتریان زیاد و محدودیت های منابع انسانی، زمان و هزینه روبرو می باشد. همواره تعیین زمان بندی دقیق تامین سفارش از تصمیمات پیچیده است که خرده فروشی های الکترونیکی با آن مواجه هستند. یکی از ابزارهای حل مسائل پیچیده، استفاده از سیستم های پشتیبان تصمیم گیری است. در این مقاله یک سیستم پشتیبان تصمیم ارائه می شود که با استفاده از رکوردهای مربوط به سفارش مشتریان موجود در پایگاه داده و بر اساس مدل های درخت تصمیم و جدول تصمیم و مدل تخصیص و شبکه های زمانی از پایگاه مدل می تواند زمان بندی مناسبی برای تامین سفارش مشتریان در خرده فروشی های الکترونیکی ارائه دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Decision Support System (DSS) for Providing Physical Goods to Customers Order in Electronic Retailing
چکیده انگلیسی مقاله Rapid growth of electronic business early 1990s significantly changed retailing structure in the world economy and provides traditional retailer circumstances metamorphosis. However, one of the problems that are retailer facing, is providing physical goods to customer’s order in efficient and effective way, that is, in this kind of business, the seller works with the small packages and large number of customers with some restrictions on human resources, time and costs.The retailers always encounter with complex decisions in time scheduling for providing customers order in electronic retailing. One of the tools used for complex problems solution, is decision-making by Decisions support systems.In this article, a decision support system will be presented that by using the records related to the existing customers order in database and based on decision trees, decision table’s models and the assignment model and time networks off models base, can for provide a suitable schedule for customers order in the electronic retailing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس طلوعی اشلقی |
دانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

حمید اسلامی نصرت آبادی | eslami nosratabadi
دانش آموخته کارشناسی ارشد، مدیریت فن آوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_2837_609.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267351.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات