این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۴، شماره ۶، صفحات ۹۱-۱۱۲

عنوان فارسی تاثیر رویکردهای بازار محوری و کارآفرینی بر نوآوری: مورد قطعه سازان خودرو
چکیده فارسی مقاله تغییرات مداوم محیطی، بقا سازما نها را به اشکال مختلف تهدید م یکند. لذا بنگاه جهت ادامه حیات خود نیازمند اتخاذ رویکرد استراتژیکی مناسب جهت حداکثر بهره برداری از فرصت های محیطی با توجه به نقاط قوت و ضعف خود هستند. علی رغم این که پژوهشگران بازاریابی و مدیریت استراتژیک رابطه بین بازارمداری و کارآفرینی را با عملکرد سازمانی در شرکت های مختلف آشکار کرده اند، اثربخشی چنین متغیرهایی بر نوآوری محصولات در بنگاه های تجاری ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت رویکردهای بازارمحوری و کارآفرین محوری در جهت بقا سازمان ها و مقابله با رقبا، این پژوهش با استفاده از داده های بدست آمده از بنگاه های تولیدکننده قطعات خودرو استان تهران، درصدد بررسی تاثیر این متغیرها بر نوآوری محصولات جدید می باشد. نتایج پژوهش حاضر نشان م یدهد، اگرچه میزان حمایت مدیران از نوآوری محصول در بنگاه های کارآفرین محور و بازارمحور دارای تفاوت معنی دار است، اما وجود تفاوت در سایر متغیرها از قبیل کیفیت محصول، هم افزایی بازاریابی و تخصص در عرضه محصول جدید به بازار بین بنگاه های فوق معنادار نمی باشد. یافته های تحقیق ضمن ارتباط با ادبیات موجود در حوزه مورد بررسی، اطلاعات مناسبی را جهت اتخاذ رویکرد متعادل استراتژیک در اختیار مدیران قرار می دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Market Orientation and Entrepreneurship Orientation on Innovation: the Case of Auto Parts Manufacturers
چکیده انگلیسی مقاله Continuous environmental changes threaten the maintenance of organizations. Thus, in order to survive, any enterprise needs an appropriate strategic approach that can take advantage of the environmental opportunity. Although marketing and strategic management researchers have shown the relationship between marketing and entrepreneurship in the organizational operation of different companies, the effect of such variables on the innovation of products are considered less in Iran’s business enterprises. Considering the importance of market and entrepreneurship orientation approaches for maintenance of organizations and confrontation with competitors, the present research, using data obtained from enterprises producing auto parts in Tehran province, plans to investigate the effect of such variables on the innovation of new products. Result of current research show that although support of managers is significant for innovation of the product in entrepreneurship and market orientation enterprises, the existence of difference in other variables such as the quality of the product, marketing synergy. and expertise in supplying the new product to the market is not significant between the aforementioned enterprises. The research findings, in addition to having relationship with the existent literature in the investigated area, will provide managers with appropriate information for adoption of a strategic balanced approach.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کیهان تاجدینی |
استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه لس راشز - سوئیس

علیرضا معطوفی |
دانش آموخته کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی ، دانشگاه الغدیر تبریز

عبدالله ریاحی |
ارشناس مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور گرگان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور گرگان (Payame noor university of gorgan)

ناصر بهنام پور |
دانشجوی دکتری آمار، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_2856_610.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267345.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات