این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۸، شماره ۵۸، صفحات ۱۷۱-۱۸۲

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر خرید یا تعویض مبلمان در سبک زندگی امروز تهران
چکیده فارسی مقاله مقدمه: رشد صنعت مبلمان و اهمیت هموارسازی موانع توسعه و بهینه‌سازی آن لزوم پرداختن به نوآوری را در راستای به دست آوردن بازارهای منطقه‌ای روشن می‌سازد. در این مسیر دانستن عوامل اصلی در شکل‌گیری میل مصرف‌کننده به تعویض یا خرید مبلمان می‌تواند نقشی کلیدی ایفا کند که دستیابی به آن تضمینی برای انطباق بیشتر ویژگی‌های محصول با انتظارات مشتری و در نتیجه افزایش کارایی محصولات است که در قالب افزایش رغبت کاربر به استفاده از آن‌ها تجلی می‌یابد. روش پژوهش: هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر تعویض یا خرید مبلمان در سبک زندگی امروز بوده است. جامعه آماری در این مطالعه شامل شهروندان تهرانیست که بالقوه بتوانند برای خرید یا تعویض مبلمان منزل خود تصمیم‌گیرنده باشند، حجم نمونه 402 نفر بوده که به روش تصادفی و به وسیله پرسش‌نامه‌ای با آلفای کرونباخ 819/0 تحت مطالعه قرار گرفتند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد اگرچه در ابتدا تصور می‌شود از دست رفتن کارکرد محصول علت اصلی در تعویض آن باشد، اما عوامل غیرمادی (زیبایی 1/38%، طراحی خوب 3/45%، خاطرات 4/20%) بیشترین تأثیرات را بر بروز این رفتار دارند. دلزدگی به عنوان مهم‌ترین عامل در میل به تعویض مبلمان به واسطه ویژگی‌های ظاهری و احساسی ناشی از محصول درک می‌شود که عاملی جدی برای رفتار تعویض یا خرید مجدد است. نتیجه‌گیری: وجود قابلیت تغییر ظاهر مبلمان و امکان ایجاد چیدمان‌های مختلف برای آن از عواملی است که با رعایت آن در مرحله طراحی محصول می‌توان بهترین پاسخ را به این نیاز داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت مبلمان، سبک زندگی، خرید مبلمان، تعویض مبلمان، دلزدگی،

عنوان انگلیسی The Factors Affecting Furniture Changing or Buying in today’s Lifestyle
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The growth of the furniture industry and the importance of facilitating barriers of development and its optimization shows the need to innovation in order to gain regional markets. In this way, knowing the main factors in the formation of consumer desire to replace or buy furniture can play a key role. Achieving these items is a guarantee for more product features to meet customer expectations and thus increase product efficiency which is manifested in the form of increasing the user's desire to use them. Method: In this applied research, we investigated the factors affecting the tendency to change or buying the furniture in today's lifestyle. The sample size was 402 persons who were randomly selected and were tested by questionnaire. The reliability of the questionnaire was calculated by Cronbach's alpha coefficient which was 0/819 and it showed high credibility. Results: The results of this study showed that although the factors such as functional quality, manufacturing and, production seem to be the most important factor in purchasing furniture and then the desire to replace it, the appearance and emotional characteristics of the product are more serious factors for user’s boredom. The ability to change (in appearance) and arranging are the factors that reduce diversity and allow consumerism to be controlled. Conclusion: Respondents seem to be consciously aware of the negative value of fashion influence on their choice. However, the factors that are important to them show the impact of fashion well.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کیفیت مبلمان, سبک زندگی, خرید مبلمان, تعویض مبلمان, دلزدگی

نویسندگان مقاله یلدا قاسمی |
کارشناس ارشد طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران، ایران

نیلوفر شادمهری |
استادیار، گروه طراحی صنعتی، دانشکده هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_21790_c3d55c1e555246380b7e0731fb3f7f0f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات