این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۸، شماره ۵۸، صفحات ۱۰۵-۱۳۷

عنوان فارسی مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفه‌های بازاریابی داخلی
چکیده فارسی مقاله هدف تحقیق حاضر مدل تفکر انتقادی کارکنان بانک ملت مبتنی بر مؤلفه‌های بازاریابی داخلی می‌باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان بانک ملت استان آذربایجان شرقی می‌باشد. بر اساس اطلاعات دریافت شده از بانک ملت، تعداد آن‌ها در فاصله زمانی انجام تحقیق، 750 نفر است. حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران به تعداد 250 نفر برآورد شده است. برای انتخاب نمونه آماری از جامعه آماری از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای استفاده شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در تحقیق حاضر پرسش‌نامه محقق ساخته می‌باشد به این صورت که ابعاد متغیرهای تحقیق، شاخص‌بندی شده و به سؤالات پرسش‌نامه تبدیل شدند. برای سنجش پایایی پرسش‌نامه از آزمون آلفای کرونباخ و برای سنجش روایی پرسش‌نامه از روش روایی صوری استفاده شده است؛ که پس از سنجش روایی و پایایی آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. پس از جمع‌آوری پرسش‌نامه‌ها، اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش‌های آماری توصیفی، تلخیص و طبقه‌بندی شد و به منظور پاسخ به سؤالات تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرم‌افزار SPSS استفاده شده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که مهارت‌های تفکر انتقادی شامل ابعاد (مهارت‌های شناختی، مهارت‌های تحلیلی، مهارت‌های پرسش‌گری، مهارت‌های علمی و پژوهشی، مهارت‌های برنامه‌ریزی، مهارت‌های تعامل مداری، مهارت‌های انعطاف‌پذیری و نوآوری، مهارت‌های عاطفی، مهارت‌های تصمیم‌گیری، مهارت‌های قضاوتی) و بازاریابی داخلی شامل ابعاد (مشتری‌گرایی، توانمندسازی کارکنان، انگیزش و رضایت‌مندی کارکنان، ارتباطات داخلی، آموزش و توسعه، تبیین چشم‌انداز روشن، پاداش و تشویق، امنیت شغلی، تسهیم اطلاعات، کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان) می‌باشد. نتایج نشان می‌دهد که مدل ارائه شده مورد تأیید جامعه آماری می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفکر انتقادی، بازاریابی داخلی، بانک ملت،

عنوان انگلیسی The Critical Thinking Model of Bank Mellat Employees Based On Internal Marketing Components
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is the critical thinking model of Bank Mellat employees based on internal marketing components. The present research is practical in terms of purpose and survey in terms of method. The statistical population of this research is the employees of Mellat Bank of East Azerbaijan province. According to the information received from Bank Mellat, their number is 750 people during the period of research. The size of the statistical sample is estimated to be 250 people based on Cochran's formula. A stratified random sampling method was used to select the statistical sample from the statistical population. The data collection tool in the current research is a researcher-made questionnaire in such a way that the dimensions of the research variables were indexed and turned into questionnaire questions. Cronbach's alpha test was used to measure the reliability of the questionnaire and the face validity method was used to measure the validity of the questionnaire. Which was given to the statistical sample after measuring its validity and reliability. After collecting the questionnaires, the obtained information was summarized and classified using descriptive statistical methods, and in order to answer the research questions, Pearson's correlation test and multiple regression were used in SPSS software. Research findings show that critical thinking skills include dimensions (cognitive skills, analytical skills, questioning skills, scientific and research skills, planning skills, interactive skills, flexibility and innovation skills, skills emotional skills, decision-making skills, judgment skills) and internal marketing including dimensions (customer orientation, employee empowerment, employee motivation and satisfaction, internal communication, training and development, explaining a clear vision, reward and encouragement, job security, information sharing , reducing the class gap among employees). The results show that the presented model is approved by the statistical community.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تفکر انتقادی, بازاریابی داخلی, بانک ملت

نویسندگان مقاله کریم اسگندری |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

نگین میراب خانباغی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

شادی عرفای جمشیدی |
دکتری مدیریت بازاریابی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

احمد فتحی عبداللهی |
مربی، گروه حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_21374_11006a56c4e071386855fa4675b9f266.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات