|
مدیریت بازاریابی، جلد ۹، شماره ۲۲، صفحات ۷۷-۹۷
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی انجام گرفته است. امروزه امنیت و عدم اعتماد مهمترین و اصلیترین نگرانی مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی میباشد. مطالعات بسیاری در زمینه شناخت و ابعاد اعتماد انجام گرفته است. از آن جا که اعتماد مشتری هم از نظر منطقی و هم تجربی متغیر مهمی در روابط میباشد، لذا ضرورت دارد تا سازمانهای ارائه دهنده کالا و خدمات اینترنتی در جهت حفظ و نگهداری مشتریان گام بردارند. در این پژوهش مدل لی و توربان به عنوان مدل پایه پژوهش برگزیده شده است که با مطرح کردن 6 فرضیه تاثیر هر یک از عوامل اعتبار درک شده از سازمانها و شرکتهای ارائه دهنده کالا و خدمات، عوامل زمینهای و زیر ساختهای الکترونیکی کشور، عوامل فردی، دانش مشتریان، زمینه تجربی، ریسک پذیری، بر اعتبار مشتریان با روش توصیفی مورد مطالعه قرار گرفتند. با توجه به خصوصیات جامعه آماری این پژوهش از روش نمونه گیری طبقه بندی شده استفاده شد. جهت تعیین حجم نمونه پژوهش، از روش برآورد حجم نمونه کوکران استفاده شده است. پرسشنامهای بر اساس طیف لیکرت طراحی و بین نمونهای متشکل از 384 نفر توزیع شد. کل جامعه آماری به سه گروه تقسیم شدند که از میان 384 نفر جامعه آماری تعداد 128 پرسشنامه در میان بانکها، که از نمونهگیری طبقهبندی شده استفاده شده، 128 پرسشنامه نیز به روش نمونهگیری تصادفی بین مشتریان فروشگاههای زنجیرهای رفاه، نمایندگیهای سونی، سامسونگ، الجی، شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت و 128 پرسشنامه باقی مانده در بین فروشندگان و مشتریان نمایشگاههایی که در فاصله زمانی دو ماه از ابتدای شهریور ماه 90 تا ابتدای آبان ماه 90 در محل دائمی نمایشگاههای سنندج برپا شد، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، توزیع شد. یافتههای پژوهش هر 6 فرضیه را تایید میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
An Investigation on Effective Factors Increase of Customer Trust in Buying Internet Goods and Services |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study investigated factors influencing increased customer confidence in purchasing goods and services have been conducted. Today, security and customer confidence in purchasing goods and services most major concern is the Internet. Many studies have been conducted to understand the dimensions of trust. Since customer confidence both in terms of logical and empirical relationships is an important variable, therefore it is essential to organizations providing goods and services in order to take steps to protect customers. In this research study Lee and Turban model has been chosen as the base model. This study considered the impact of each of the six hypothesized factors perceived credibility of organizations and companies providing goods and services, electronic infrastructure and its underlying factors, personal factors, customer knowledge, field experience, risk appetite, with a descriptive methods were studied on credit. According to the characteristics of the study population Stratified sampling method was used. To determine the sample size, the method is used to estimate the sample size Cochran. A questionnaire was designed based on a Likert and the sample consisted of 384 subjects were distributed. The population was divided into three groups that Of the 384 questionnaires, 128 population among banks the sample was stratified, 128 questionnaires to randomly between customer Refah chain stores, dealers, Sony, Samsung, LG, Internet Service Provider Companies and Among the remaining 128 questionnaires shows for dealers and customers that two-month intervals Since the beginning of the September 2011 to November 2011 held in Sanandaj Fairground, Using simple random sampling, were distributed. Findings confirm that the sixth hypothesis. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
آزاده شیخی | کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، سنندج، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی سنندج (Islamic azad university of sanandaj)
رضا شافعی | استادیار، گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
هیوا فاروقی | استادیار، گروه مهندسی صنایع دانشگاه کردستان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_2656_553.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267224.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|