مدیریت بازاریابی، جلد ۹، شماره ۲۵، صفحات ۸۳-۹۹

عنوان فارسی بررسی تاثیر بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی بر کیفیت خدمات (مطالعه موردی: یک شرکت خدماتی)
چکیده فارسی مقاله امروزه با افزایش سازمان­های خدماتی موضوع کیفیت خدمات اهمیت زیادی پیدا کرده است و سازمان­های خدماتی در پی یافتن راهی برای افزایش کیفیت خدمات می­ باشند. هدف از نگارش این مقاله افزایش کیفیت خدمات از طریق بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی می ­باشد. کارکنان سازمان­های خدماتی نقش مهمی در کیفیت خدمات ایفا می­کنند بنابراین باید به کارکنان توجه ویژه ­ای شود، بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی همین کار را انجام می­دهند. بازاریابی داخلی و برند سازی داخلی هر دو به کارکنان توجه ویژه­ای دارد و سعی می­کند تا از طریق کارکنان به وعده­ هایی که سازمان ها به مشتریان می­ دهد عمل کند و باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان به سازمان شود. روش تحقیق کیفی - کمی می­ باشد بدین صورت که ابتدا با مطالعه تحقیقات پیشین عناصر پر تکرار را جمع آوری کرده و به مدل مفهومی تحقیق دست پیدا می­ کنیم و در نهایت با استفاده از داده ­های واقعی مورد آزمون قرار می ­گیرد. جامعه آماری این تحقیق سازمان ­های خدماتی می­ باشد و داده­ های این تحقیق به وسیله­ ی پرسشنامه جمع آوری شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Surveying the Effect of Internal Marketing and Internal Branding on Service Quality (Case Study: A Server Company)
چکیده انگلیسی مقاله By the increasing of service organizations, the problem of service quality has gained crucial importance and service organizations are seeking a ways to increase service quality. This paper intends to increase the service quality by using internal marketing and internal branding. Employees in the service organizations play an important role in the service quality then organizations should have a particular and special attention on their employees. Both of internal marketing and internal branding by focus on employees are trying to deliver organizations promise through employees of organizations and attract more customers to organization. Methodology of this paper is Qualitative – Quantitative so that by reading former research and collecting repetitive element we gain the conceptual model of research and then by real data, we test the model. Population of this research is the employees of service organizations and the data was collected by the questionnaire.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی بنیادی نایینی | bonyadi naeini
عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

محمد حسن کامفیروزی | mohammad hassan
کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)

محمود دهقان مشتانی | dehghan مشتانی
کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_5675_1107.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267202.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات