|
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۰، شماره ۲۶، صفحات ۱۱۵-۱۳۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات بیمه در میان مشتریان شرکت های بیمه شهر رشت |
|
چکیده فارسی مقاله |
تبلیغات شفاهی به عنوان یکی از مهمترین و قدیمیترین ابزارهای غیررسمی ارتباطات، نقش موثری در فرآیندهای بازاریابی مانند ترغیب افراد به خرید محصولات و استفاده از خدمات ایفا مینماید. اکثر مصرف کنندگان به اطلاعات دهان به دهانی که از دوستان و آشنایان به دست میآورند بیشتر اتکا میکنند، زیرا این اطلاعات را موثقتر از آگهی های تجاری و اظهارات بازاریابان میدانند. از این رو در محیطی که اعتماد مصرف کننده هم به سازمان ها و هم به تبلیغات کاهش یافته است، تبلیغات شفاهی راهی جهت کسب مزیت رقابتی ارایه مینماید و به سازمانها و شرکتهای تجاری امکان میدهد تا از این طریق بر قصد خرید مشتریان تاثیر بگذارند. با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر تلاش نموده است تا به بررسی تاثیر تبلیغات شفاهی بر تمایل به استفاده از خدمات در میان مشتریان صنعت بیمه بپردازد. این پژوهش از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات توصیفی همبستگی و از نظر هدف، کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، مشتریان شرکتهای بیمه فعال در سطح شهر رشت را شامل میشود که برای انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، 300 پرسشنامه بین آنها توزیع گردید. جهت تحلیل دادهها و آزمون فرضیههای تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش گویای این امر است که ابعاد تبلیغات شفاهی یعنی شدت، ظرفیت مثبت، ظرفیت منفی، محتوای تبلیغات شفاهی و همچنین تصویر شرکت بر تمایل مشتریان به استفاده از خدمات بیمه تاثیر دارند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تبلیغات شفاهی، خدمات، بیمه، مشتری، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Word of Mouth on Intention to Use Insurance Services among Customers of Insurance Companies in Rasht |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Word of mouth as one of the most important and oldest unofficial communication tools has an influential role in marketing processes specially in persuading people to buy a product or use a service. Most consumers rely more on the information that they acquire from friends and relatives through word of mouth because they consider this kind of information is more reliable than information generated by advertisers and marketers. Therefore, in the environment that consumers’ trust in organizations and advertising is reduced, word of mouth is a great way to gain competitive advantage and it enables business organizations and firms to influence customers’ intention to use by means of word of mouth. Due to the importance of this issue, the present paper has tried to investigate the effect of word of mouth on customers' intention to use insurance services. A descriptive survey design was used in this research and based on its goal this research was an applied one. The target population of this research was the customers of insurance companies in Rasht. To collect data 300 questionnaires were distributed among customers by using simple random sampling method. For data analysis and testing research hypotheses, structural equation modeling method was applied by using LISREL software. The results revealed that word of mouth dimensions namely, intensity, positive valence, negative valence, content and also corporate image affect customers' intention to use insurance services. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Word of mouth, Services, Insurance, Customer |
|
نویسندگان مقاله |
علی داوری | گروه مدیریت دولتی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
امین محمدی آلمانی | mohammadi almany کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رشت، ایران سازمان اصلی تایید شده: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
امیر پورناصرانی | کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رشت، ایران سازمان اصلی تایید شده: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomm.srbiau.ac.ir/article_6378_1227.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267196.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|