مدیریت بازاریابی، جلد ۱۰، شماره ۲۷، صفحات ۷۹-۹۹

عنوان فارسی بررسی تاثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف‌ کننده بر قصد خرید محصولات سبز (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارزش، اثربخشی و ریسک درک شده از سوی مصرف ‌کننده بر قصد خرید محصولات سبز در بین مصرف‌ کنندگان جوان می‌باشد. با استفاده از متغیرهای رفتار آگاهانه‌ی مصرف ‌کننده در خرید، اثربخشی درک شده از سوی مصرف‌ کننده، نگرانی زیست‌ محیطی، ارزش درک شده‌ی سبز، ریسک درک شده‌ی سبز، به‌ عنوان متغیر مستقل، و قصد خرید سبز به ‌عنوان متغیرهای وابسته، مدل تحقیق شکل ‌گرفته است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف کاربردی بوده و برحسب روش تحقیق، توصیفی است که با به‌ کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری ‌شده است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران می‌باشد و از روش نمونه‌ گیری به روش تصادفی استفاده گردیده و تعداد 400 نمونه قابل ‌قبول جمع‌آوری گردید. تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارSPSS و LISREL انجام ‌شده و نتایج پژوهش نشان می‌دهد که تاثیر متغیرهای رفتار آگاهانه، ارزش درک شده و همچنین اثربخشی درک شده از سوی مصرف‌ کننده بر روی قصد خرید سبز مورد تایید قرار گرفت و نیز ریسک درک شده و نگرانی زیست‌ محیطی متغیرهایی هستند که تاثیرشان بر قصد خرید سبز در نمونه مورد تبیین به تایید نرسید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect of Consumer’s Received Value, Effectiveness and Risk on Purchase Intention of Green Products (Case Study: Islamic Azad University, Science and Research Brand Students)
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to examine the factors influencing consumer intention to buy green products (organic products) among young people. Using variables conscious consumer buying behavior, perceived effectiveness of consumer, environmental concerns, green perceived value, green perceived risk, as the independent variable and the dependent variable intention to buy green (organic), the research model is formed. The present research, the purpose, according to the methodology applied, descriptive survey using questionnaires and required data is collected. The population studyare student of Sciences and Research Islamic Azad University of Tehran and random sampling method was used and collected a total of 400 samples accepted. Data analysis was performed using software SPSS , LISREL and The results show that Variables, perceived value conscious behavior Perceived by the consumer as well as them effectiveness have a positive impact on the intention to buy green (organic) And perceived risk and environmental concerns are factors that have a negative impact on the intention to buy green.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عادله سمیعی زفرقندی | samiei zafarghandi
کارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)

شهناز نایب زاده |
گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)

حسن دهقان دهنوی | dehghan dehnavi
گروه مدیریت بازرگانی، واحد یزد، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی یزد (Islamic azad university of yazd)


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_6995_1320.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267188.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات