مدیریت بازاریابی، جلد ۱۰، شماره ۲۷، صفحات ۵۹-۷۷

عنوان فارسی بررسی تاثیر مدل ارزش ویژه مشتری بر قصد خرید مشتریان شرکت‌های لیزینگ مورد مطالعه (شرکت لیزینگ خودرو غدیر)
چکیده فارسی مقاله در سال‌های اخیر، محققان، مفهوم ارزش ویژه مشتری را به عنوان معیار کلی موفقیت در بازاریابی پیشنهاد کرده ­اند. صنعت لیزینگ نیز در این رابطه از این قاعده مستثنا نیست. مدل‌های مختلفی در زمینه ارزش ویژه مشتری وجود دارد که ارزش ویژه مطلوبیت، ارزش ویژه رابطه و ارزش ویژه برند سه محرک اصلی آن می‌باشند که هدف این پژوهش بررسی تاثیر مدل ارزش ویژه مشتری بر قصد خرید مشتریان شرکت‌های لیزینگ – مورد مطالعه: شرکت لیزینگ خودرو غدیر می‌باشد. روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی و از نظر نوع ارتباط همبستگی می‌باشد. ابزار پژوهش، پرسشنامه‌ای با 52 سوال استفاده گردید که پایایی آن از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. روایی این ابزار نیز از طریق روش (CVR)، مورد بررسی و تایید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مشتریان شرکت لیزینگ خودروی غدیر تشکیل می‌دهند. همچنین 400 مشتری به عنوان نمونه آماری انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. در این تحقیق به منظورآزمون فرضیات از نرم افزار (AMOS) استفاده گردید. نتایج این تحقیق نشان داد که از میان 21 فرضیه مورد بررسی تنها 2 فرضیه مورد پذیرش قرار نگرفتند که عبارتند از: 1- ارزش ویژه رابطه با قصد خرید مشتریان رابطه معناداری دارد. 2- ارزش ویژه مطلوبیت با قصد خرید مشتریان رابطه معناداری دارد. در بررسی وضعیت جنسیت افراد از بین افراد انتخاب شده برای بررسی 130 نفر زن (85/33%) و 254 نفر مرد (15/66%) هستند. در بخش سن افراد نیز مشخص گردید که 40 درصد افراد در گروه سنی بین 36 الی 45 سال، 39/28 درصد در گروه سنی زیر 25 سال، 79/19 درصد در گروه سنی بین 26 الی 35 سال، 33/8 درصد در گروه سنی بین 46 الی 55 سال و 6/2 درصد نیز در گروه سنی بالای 56 سال قرار داشته ­اند. در بررسی تحصیلات نیز مشخص گردید که، 29/57 درصد افراد دارای مدرک کارشناسی، 44/23 درصد دارای مدرک فوق دیپلم، 36/15 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر، 3/1 درصد دارای مدرک دیپلم و 6/2 درصد دارای مدرک زیر دیپلم می‌باشند. از نظر شغلی نیز می‌توان بیان نمود که 30/26 درصد افراد پاسخی به این سوال نداده­اند، همچنین، 65/28 درصد دارای شغل آزاد، 44/23 درصد دانشجو، 16/10 درصد کارگر، 25/6 درصد بیکار، 21/5 درصد کارمند بوده­اند. در بحث درآمدی افراد، می‌توان بیان نمود که 15/41 درصد افراد دارای درآمدی بالاتر از 750 هزارتومان می‌باشند. همچنین 54/38 درصد دارای درامد بین 500 الی 750، 1/15 درصد دارای درآمد بین 250 الی 500 و 21/5 درصد نیز دارای درآمد کمتر از 250 هزار تومان می‌باشد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Influence of Customer Equity Framework on Purchase Intention of Leasing Companies’ Customers
چکیده انگلیسی مقاله Brand Are among the most valuable assets of a firm is considered. Attention to concepts such as brand equity, brand management and customer will result in achieving good rankings in mind. The role of Brands in the growing recognition of the company's product in the market today, is undeniable. The purpose of this study was to evaluate the customer value and customer perspectives to examine whether this is a valid method for evaluating the subjectivity and objectivity customers to buy the company provides or not? Moreover, this framework provides a systematic way to better resource allocation will attract customers? Does this marketing strategy with the aim of identifying factors affecting brand equity and equity compliance, facilitate and develop? In this study a questionnaire was used to investigate these questions and hypotheses. The reliability was confirmed by Cronbach's alpha coefficient. Content validity was also reviewed and approved through CVR. The study population consisted of all the customers are chosen vehicle leasing company. 400 as well as the customer will be sampled and studied. In order to test the hypotheses of this study were used AMOS software. The results showed that only the relationship between willingness to buy and willingness to buy, and the relationship between brand equity and equity compliance was not confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد راه چمنی |
دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)

فرشته صادقی آذر هریس | sadeghi azar heris
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_6994_1320.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267187.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات