این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، جلد ۲۱، شماره ۵۶، صفحات ۳۳۵-۳۵۲

عنوان فارسی طراحی الگوی مولفه‌های رهبری عاطفه بنیاد در جهت جذب جوانان با استعداد به مشارکت در برنامه های آموزشی
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش طراحی الگوی مولفه های رهبری عاطفه بنیاد در جهت جذب جوانان به مشارکت در برنامه های آموزشی است. این پژوهش دارای عوامل کیفی بوده و از روش گراندد تئوری به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش گردآوری داده‌ها، مطالعه مبانی نظری و مصاحبه‌های عمیق و باز (12 مصاحبه با 12 نفر ) ساختاریافته با صاحب نظران و اساتید دانشگاهی می‌باشد. روش نمونه‌گیری به صورت گلوله برفی و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی ابزار پژوهش توسط مصاحبه‌شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد. پایایی نیز با استفاه از روش مطالعه‌ حسابرسی فرآیند نتایج 8/72% به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها از روش مقایسه مداوم در طی دو مرحله کدگذاری باز و محوری استفاده شده است. ازنرم‌افزار Max QDA نسخه Pro برای تحلیل مصاحبه‌ها استفاده شد نهایتاً 26 کد مفهومی و 5 مقوله اصلی(کد محوری) استخراج شد. این مقولات شامل مبتنی بر رفتار، مبتنی بر محیط، مبتنی بر پاداش، مبتنی بر شناخت و مبتنی بر فیزیولوژیک می‌باشد. پیشنهاد می‌گردد که مدیران و اساتید دانشگاهی در مراکز آموزشی کشور، از نتایج پژوهش حاضر به منظور جذب جوانان با استعداد به مشارکت در برنامه های سازمانی استفاده نمایند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پژوهش کیفی، پاداش، محیط، رفتار، شناخت،

عنوان انگلیسی A Model for Leadership Components of Emotion Foundation in order to Attract Talented Young People to Participate in Educational Programs
چکیده انگلیسی مقاله The study is to design a model for leadership components of Emotion Foundation in order to attract talented young people to participate in educational programs. This research has qualitative factors and grounded theory method has been used as the research method. The statistical population of the study includes experts and university professors in the fields of educational management and experts who have done research in this field. These individuals were selected as snowballs for qualitative interviews on the subject of research (12 interviews with 12 Continued until theoretical saturation). The validity of the research tool was reviewed and confirmed by the interviewees and then by expert professors. Reliability was obtained by using the process study audit method of 72.8% results. For data analysis, continuous comparison method was used during the two stages of open and axial coding, and finally 26 concept codes and 5 main categories (axial code) were extracted. These categories include behavior-based, environment-based, reward-based, cognitive-based, and physiological-based. The results of the present study can be used to attract talented young people to participate in organizational and educational programs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پژوهش کیفی, پاداش, محیط, رفتار, شناخت

نویسندگان مقاله داریوش حیدری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران

الهام کاویانی |
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران

فرانک موسوی |
استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران

سوسن لایی |
استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران


نشانی اینترنتی http://faslname.msy.gov.ir/article_644_774dc7aa8b68f9063e89e28780e3246c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات