این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۳۵۳-۳۷۵
عنوان فارسی
شناسایی عوامل تأثیرگذار بر موفقیت رفتار تأمین مالی جمعی (مورد مطالعه: خانه سرمایه گذاری)
چکیده فارسی مقاله
تأمین مالی جمعی یک فراخوان عمومی در بستر اینترنت با جمعیتی گسترده است که با دریافت پاداشهای مادی و معنوی همراه است. هدف از تأمین مالی جمعی، گردآوری سرمایههای خرد در جامعه برای تأمین مالی برای انواع مختلفی از پروژهها صورت میگیرد. همسو با مطالعات پیشین، در این پژوهش به عواملی که بر تأمین مالی جمعی تأثیر میگذارد پرداخته شد. سپس، برای شناسایی عوامل جدید و صحهگذاری بر نتایج بهدستآمده در گذشته، مصاحبه نیمهساختاریافته با پانزده نفر از کارشناسان و خبرگان تأمین مالی جمعی، که در خانه سرمایهگذاری فعالیت داشتهاند، صورت گرفت. روش نمونهگیری از نوع هدفمند قضاوتی بود. برای تحقق این هدف از تحلیل محتوای کیفی استفاده شد. طبق متون گذشته و مصاحبههای صورتگرفته عواملی که در موفقیت رفتار تأمین مالی جمعی تأثیرگذارند شناسایی شدهاند که عبارتاند از: عوامل جمعیتی، عوامل محیطی، عوامل تأثیرگذار بر پروژه. در تحلیل محتوایی، مفهومهای جدیدی از این عوامل با استناد بر مصاحبه استخراج شد که در نهایت به ایجاد مدلی انجامید که بر موفقیت تأمین مالی جمعی تأثیرگذار است. منجر به ایجاد مدلی که تأثیرگذار بر موفقیت تأمین مالی جمعی میباشد، را نشان میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پلتفرم تأمین مالی جمعی،تأمین مالی،تأمین مالی جمعی،
عنوان انگلیسی
Identifying the Factors Influencing the Success of Crowdfunding Behavior: A Case Study Of Investment House
چکیده انگلیسی مقاله
Crowdfunding is a public call on the Internet to a large population that is accompanied by material and spiritual rewards. The goal of raising micro-capital in the community is to finance a variety of projects. In line with the previous related studies, this study first addressed the factors that affect crowdfunding. Then, in order to identify new factors and endorse results that had been identified in the past, a semi-structured interview with 15 fundraising experts and practitioners working in the Investment House was done (who were selected using purposive sampling). To achieve this goal, qualitative content analysis has been used. According to the results of the analysis of the previous studies and the conducted interview, the factors that influence the successfulness of crowdfunding behavior were identified, including demographic factors, environmental factors, and factors affecting the project. In content analysis, new concepts were extracted from these factors based on interviews that ultimately led to the development of a model that shows factors influencing crowdfunding behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
پلتفرم تأمین مالی جمعی,تأمین مالی,تأمین مالی جمعی
نویسندگان مقاله
الهام ازنب |
کارشناسارشد، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
آصف کریمی |
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
مینا مهرنوش |
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_76248_60a3a07255434ee04f00c948bb73058c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات