این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 28 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۶۵۵-۶۸۲
عنوان فارسی
طراحی الگوی آوای کارکنان دانشی (مطالعه موردی: شرکتهای دانشبنیان فناوری اطلاعات)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی آوای کارکنان دانشی در شرکتهای دانشبنیان فناوری اطلاعات مستقر در پارکهای علم و فناوری دانشگاههای ایران بود. پژوهش حاضر از نوع کیفی و مبتنی بر رویکرد نظریهپردازی دادهبنیاد است. در این پژوهش مصاحبههای نیمهساختاریافته به صورت عمیق با 13 نفر متشکل از مدیران و کارکنان دانشی و متخصصان و کارشناسان کسبوکارهای دانشبنیان فناوری اطلاعات، زیرمجموعه پارکهای علم و فناوری دانشگاههای ایران، که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودند، در پاییز و زمستان 1398، انجام گرفت. معیار انتخاب خبرگان این بود که حداقل سه سال سابقه کار مفید در شرکتهای دانشبنیان، با تعداد 50 نفر نیروی کار، داشته باشند. در این پژوهش تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار اطلس تی نسخه 8 در سه مرحله کدگذاری اولیه و محوری و انتخابی صورت گرفت که به شناسایی 8 مقوله و 16 مفهوم محوری و 50 کد نهایی انجامید. نتایج تحلیل دادهها نشان داد آوای کارکنان دانشی به تعامل بیشتر با مشتریان، دستیابی به مزیت رقابتی، بهرهوری و عملکرد بالا در شرکتهای مربوطه منجر میشود. همچنین نتایج این پژوهش میتواند به مدیریت در بهبود تصمیمگیریهای در رابطه با موانع و چالشهایی که کارکنان دانشی در رشد و توسعه شرکتهایشان با آن مواجهاند کمک کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آوای کارکنان،شرکتهای دانشبنیان،کارکنان دانشی،مزیت رقابتی،
عنوان انگلیسی
Developing a Model for Knowledge Employee Voice: The Case Study of Information Technology Enterprises
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aimed to develop a model for the voice of knowledge employees who were working in information technology (IT) small and medium enterprises (SMEs) located in science and technology parks affiliated with Iranian universities. This qualitative research was conducted based on the grounded theory model. For this purpose, semi-structured in-depth interviews were performed with 13 individuals, including knowledge managers and employees as well as IT business experts in SMEs affiliated with science and technology parks of Iranian universities accredited by the Ministry of Science, Research, and Technology. The study was conducted in the autumn and winter of 2019. The inclusion criteria for the selection of experts were having three complete years of vocational experience in SMEs with at least 50 employees. Then, the data was analyzed using Atlas T software (version 8) in the three stages of initial, axial, and selective coding, which led to the identification of 8 categories, 16 axial concepts, and 50 final codes. The results showed that the knowledge employee voice could lead to the greater interaction with customers, the achievement of competitive advantage, and high productivity and performance in the intended companies. Moreover, the findings can help the managers improve decision-makings about the obstacles and challenges that the employees may face in the process of growth and development of their companies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آوای کارکنان,شرکتهای دانشبنیان,کارکنان دانشی,مزیت رقابتی
نویسندگان مقاله
الهه حسینی |
دانشجوی دکتری، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سعید سعیدا اردکانی |
استاد، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
مهدی سبک رو |
دانشیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سید مهدی الحسینی المدرسی |
استادیار، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_81689_8d415ce08ac55862e31d13d5387177b7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات