این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۶۳۱-۶۵۳
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی انگیزههای کارآفرینان خطمشی در عرصه خطمشیگذاری عمومی ایران
چکیده فارسی مقاله
در این نوشتار نتایج بررسی انگیزههای کارآفرینان خطمشی، با رویکرد ترکیبی از راهبردهای دلفی و فرایند تحلیل سلسلهمراتبی، ارائه شده است. روش تحقیق از نوع توصیفیـ پیمایشی و انتخاب خبرگان به صورت نمونهگیری قضاوتی بود. بر اساس یافتههای دلفی در این پژوهش، خبرگان در مجموع 21 انگیزه را در بروز رفتارهای کارآفرینانه در عرصه خطمشیگذاری عمومی ایران مؤثر تشخیص دادند. بر مبنای نتایج فرایند تحلیل سلسلهمراتبی، به ترتیب، انگیزههای معنوی و اعتقادی و ایدئولوژیک (متعالی)، انگیزههای حرفهای، و انگیزههای فردی در انگیزش کارآفرینان خطمشی در خطمشیگذاری عمومی مؤثر است. ضمن اینکه در کل سیستم «ادراک کارآفرینان خطمشی از خداوند به عنوان تنها مرجع قدرت واقعی و اهمیت وجدان» دارای بیشترین تأثیر و «پیشرفت شغلی و ارتقای رتبه و قدرت اجرایی» و «خودمهمپنداری» دارای کمترین تأثیر در انگیزش کارآفرینان خطمشی بودهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزههای کارآفرینان خطمشی،خطمشیگذاری عمومی،دلفی،فرایند تحلیل سلسلهمراتبی،
عنوان انگلیسی
The Identification and Prioritization of Policy Entrepreneurs’ Motivations in the Public Policymaking Arena in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
In this article, the results of the examination of the policy entrepreneurs’ motivations through a combination of Delphi strategies and analytic hierarchy process are given. Research method of the study was descriptive-survey, and the selection of experts was done through judgmental sampling. Based on the Delphi findings, the participating experts deemed 21 motivations effective on the manifestation of entrepreneurial behaviors in the public policymaking arena in Iran. Moreover, according to the analytic hierarchy process results, spiritual, doctrinal, and ideological (i.e., sublime) motivations, professional motivations, and individual motivations have been effective on motivating policymaking entrepreneurs in the public policymaking arena. Furthermore, throughout the system, “the policy entrepreneurs’ perception of God as the only real source of power as well as the importance of conscience” has had the highest effect and “professional progression, promotion, and administrative power” and “excessive self-esteem” have the least effect on motivating the policy entrepreneurs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انگیزههای کارآفرینان خطمشی,خطمشیگذاری عمومی,دلفی,فرایند تحلیل سلسلهمراتبی
نویسندگان مقاله
رضا اشگرف |
دانشجوی دکتری مدیریت تصمیمگیری و خطمشیگذاری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
علی حمیدی زاده |
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
حسن دانایی فرد |
استاد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_76936_a45c5892fc16fd76fd7cd617f8394b1c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات