|
زن و مطالعات خانواده، جلد ۶، شماره ۲۲، صفحات ۳۷-۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه بین مسؤولیت پذیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه(پایه هفتم) شهرستان مهاباد |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی رابطه بین مسؤولیت پذیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مدارس پایه اول متوسطه (پایه هفتم)شهرستان مهاباد می باشد . روش پژوهش در تحقیق حاضر توصیفی با رویکرد همبستگی می باشد و جامعه آماری آن شامل، کلیه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان مهاباد(پایه هفتم) میباشند که در سال تحصیلی 93-1392 به تحصیل مشغول بودهاند. انتخاب دانش آموزان در این تحقیق بر اساس فرمول کوکران صورت گرفته است که در این فرمول از جامعه ای با حجم تقریبی 1149 نفر نمونهای به حجم 287 نفر انتخاب میشود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته می باشد . به منظور تعیین پایایی آزمون، از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. میزان ضریب اعتماد با روش برابر با 909/0 بهدست آمد. همچنین برای روایی پرسشنامه از روایی صوری استفاده شده است . برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده می شود. در آمار استنباطی از آزمون ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نهایی آزمون فرضیه ها نشان داد بین مسؤولیت پذیری و کلیه مؤلفه های آن با پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد در واقع همه فرضیه های پژوهش مورد تأیید قرار گرفت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مسؤولیت پذیری / پیشرفت تحصیلی/پایه هفتم، |
|
عنوان انگلیسی |
Surveying the Relationship between Responsibility and Academic Achievements of Female Students in the First Grade of Secondary School (7th grade) in the City of Mahabad |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of the present Study was to identify the relationship between the accountability and academic achievements of Female students in the first grade of secondary school (seventh grade) in the city of Mahabad. The research is of descriptive-correlation type and the statistical population include all the female students of first grade of secondary school of Mahabad in the academic year 2013-14. Sampling has been done through the use of Cochran’s formula, according to which 287students were selected out of 1149. The data collection tool was a researcher-made questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed through face validity. In order to determine the reliability of the test, Cronbach’s Alpha was used, and the reliability coefficient was 0.909. For data analysis, descriptive and inferential statistics were used. The correlation Coefficient test and regression analysis were used for inferential statistics. The final results of testing the hypotheses indicated that there is a correlation between responsibility taking and all its components and academic achievement. In other words, all of the research hypotheses were confirmed |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
responsibility, Academic achievement |
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jwsf.iaut.ac.ir/article_519956_9311f4c79f4ff903ceff24e45332eda3.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1684/article-1684-264279.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|