این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۷، شماره ۵۷، صفحات ۲۷-۴۹

عنوان فارسی ارائه مؤلفه‌های مؤثر برای بر مدل کسب‌و‌کارهای انرژی‬های تجدیدپذیر (با پیش‌بینی وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و جهان تا سال ۲۰۳۰)
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف پژوهش حاضر عبارت بود از ارائه مؤلفه‌های مؤثر برای بر مدل کسب‌وکارهای انرژیهای تجدیدپذیر (با پیش‌بینی وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و جهان تا سال 2030). روش پژوهش: روش پژوهش کمی و تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران 337 نفر از انتخاب شدند. ابزار تحقیق عبارت بود از پرسش‌نامه محقق ساخته. تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. یافته‌ها: نتایج‌ نشان داد چهارده مؤلفه در تبیین مدل ارائه مؤلفه‌های مؤثر برای بر مدل کسب‌وکارهای انرژی‌های تجدیدپذیر (با پیش‌بینی وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران و جهان تا سال 2030) نقش دارند که عبارتند از: شرکای کلیدی، فعالیت‌های کلیدی، جریان درآمد، منابع کلیدی - فیزیکی، منابع کلیدی- فکری، منابع کلیدی- منابع انسانی، ارزش- نام تجاری، ارزش- حرکت در لبه علم و فناوری، ارزش- قیمت، ارزش- تحویل به موقع و دسترسی آسان، روابط با مشتری، بخش مشتری، کانال‌های توزیع، و در نهایت هزینه‌ها و ساختار آن. نتیجه‌گیری: از جمله راهکارها و راهبردهای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور عبارت بودند از: استفاده از ابزارهای آموزشی در چهارچوب قانون، شناسایی و آموزش تکنولوژی‌های توسعه یافته انرژی تجدیدپذیر در کشور (توسعه و ارتقاء در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب، غنی‌سازی و توسعه تکنولوژی‌ها به منظور به کارگیری انرژی تجدیدپذیر پایدار بوده که اهداف مورد نظر را محقق می‌کند؛ افزایش دانش و علوم مرتبط با ظرفیت‌سازی، آموزش بخش‌های تولیدی).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدل کسب‌وکار، انرژی‬های تجدیدپذیر، بازار فناوری،

عنوان انگلیسی Providing a Model of Effective Components for the Renewable Energy Business Model (By Predicting the Status of Renewable Energy in Iran and the World by 2030)
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The aim of this study was to provide effective components for the renewable energy business model (by predicting the status of renewable energy in Iran and the world by 2030).Methods: Quantitative research method and number of samples were selected using Cochran's formula 337 people. The research tool was a researcher-made questionnaire. The collected data were analyzed by descriptive and inferential methods using SPSS 16 and Smart PLS software.Results: The results showed that fourteen components are involved in explaining the model of providing effective components for the renewable energy business model (by predicting the status of renewable energy in Iran and the world by 2030), which are: key partners, key activities , Revenue stream, key physical resources, key intellectual resources, key human resources, value-brand, value-moving at the edge of science and technology, value-price, value-on-time delivery and easy access, customer relations, Customer segment, distribution channels, and finally costs and structure. Conclusion: Among the strategies and strategies for the development of renewable energy in the country were: the use of educational tools within the framework of the law, identification and training of developed renewable energy technologies in the country (development and promotion of renewable energy, enrichment and development of technology The use of renewable energy is sustainable, which achieves the desired goals (increasing knowledge and science related to capacity building, training of production sectors).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدل کسب‌وکار, انرژی‬های تجدیدپذیر, بازار فناوری

نویسندگان مقاله شهرزاد هوشمندی نیا |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران

کریم حمدی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علو و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

سراج الدین محبی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران

افسانه زمانی مقدم |
استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_20640_cd5cf8f9b00598fa8301b688867bf098.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات