این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۷، شماره ۵۷، صفحات ۱-۲۶

عنوان فارسی طراحی الگوی پیامدهای برپاسازی فروشگاه پاپ‌آپ در صنعت خرده‌فروشی کالاهای تندمصرف: پژوهشی آمیخته
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این تحقیق، طراحی الگوی پیامدهای برپاسازی فروشگاه پاپ‌آپ در صنعت خرده‌فروشی کالاهای تندمصرف است. مطالعه‌ی پیش رو از لحاظ هدف، اکتشافی-کاربردی و با بهره‌گیری از رویکرد آمیخته‌ی کیفی- کمی صورت پذیرفته و در بخش کیفی، با اتکا به راهبرد نظریه‌ی داده بنیاد گلیزر و استفاده از روش کدگذاری باز، محوری و نظری، ضمن انجام 14 مصاحبه‌ی عمیق نیمه ساختاریافته با مدیران و خبرگان برگزیده‌ی کسب‌وکارهای فعال در صنایع کالاهای تند مصرف و بهره‌مندی از شیوه‌ی نمونه‌گیری هدفمند قضاوتی تا دستیابی به نقطه‌ی اشباع نظری، الگوی مفهومی پژوهش با 6 مقوله، 42 مفهوم و 702 کد، طراحی و تدوین شد. در بخش کمی، بر اساس مفاهیم طراحی شده، پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته حاوی 129 گویه، تدوین و جامعه‌ی آماری، متشکل از مدیران و کارشناسان بازاریابی، برندینگ، فروش، تبلیغات، توسعه‌ی محصول و ارتباط با مشتریان شرکت‌های تجاری صنعت کالاهای تندمصرف می‌باشد که بر مبنای شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی هدفمند 445 پرسش‌نامه در میان آنان توزیع و 352 پرسش‌نامه‌ی تکمیل شده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های بخش کمی و تأیید مدل، از تحلیل عاملی تأییدی چندسطحی و آزمون‌های تی تک نمونه‌ای با بهره‌گیری از نرم‌افزار Smart PLS به بررسی سؤالات مشخص شده پژوهش مطابق با مدل مفهومی پرداخته شده است. نتایج تحلیل عاملی تأییدی، حاکی از تأیید مفاهیم و مقوله‌های شناسایی شده در قالب الگوی پیشنهادی تحقیق است. همچنین شاخص‌های نیکویی برازش، نشان می‌دهد داده‌ها و ساختار الگوی طراحی شده‌ی تحقیق برازش مناسبی داشته و مورد تأیید است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فروشگاه پاپ‌آپ، کالاهای تند مصرف، خرده‌فروشی، پژوهش آمیخته،

عنوان انگلیسی Designing a Template for the Outcomes of Setting up a Pop-up Store in the Retail Industry of Fast-moving Consumer Goods: a Mixed Research
چکیده انگلیسی مقاله This research’s main aim is to design a template for the outcomes of setting up a pop-up store in the retail industry of fast-moving consumer goods. With regard to purpose, it is an exploratory-applied study conducted through a mixed qualitative-quantitative approach; in the qualitative section, the conceptual model of the research was designed and developed with 6 categories, 42 concepts and 702 codes by relying on Glaser Foundation’s data theory and using open, axial, and theoretical coding strategies while conducting fourteen deep semi-structured interviews with some chosen managers and experts of active businesses in the fast-moving consumer goods industry as well as using the targeted judgmental sampling method to achieve the theoretical saturation point. In the quantitative section, based on the designed concepts, a questionnaire consisting of 129 sayings, compilation and statistical population; managers and experts of marketing, branding, sales, advertising, product development and communication with the customers of commercial companies of the fast-moving consumer goods industry; is conducted. Through targeted random sampling method, 445 questionnaires will be distributed among them, 352 of which will be analyzed. To analyze the quantitative data and confirm the template, Multi-level Confirmatory Factor Analysis and One Sample T-Test through the Smart PLS software have been used to check the specified questions of the research in accordance with the conceptual model. The results of Confirmatory Factor Analysis confirm the concepts and categories detected in the format of the proposed research template. Furthermore, Goodness-of-Fit Indexes demonstrate that the data and the structure of the research’s designed template have a good fit and are approved.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله فروشگاه پاپ‌آپ, کالاهای تند مصرف, خرده‌فروشی, پژوهش آمیخته

نویسندگان مقاله نسا محمدی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

حمیدرضا سعیدنیا |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

کامبیز حیدرزاده |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_20638_08e29802b49e52799309b6d0f9d0406a.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات