|
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۷۱-۸۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقش کسب و کارهای کوچک در توانمندسازی زنان روستایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در چارچوب مفهوم توسعهی روستایی، آنچه بیشتر باید مورد دقت و توجه قرار گیرد، تأکید بر ارتقای کیفیت و توانمندسازی زنان روستایی و بهبود وضعیت و شرایط کار آنان در عرصهی جوامع روستایی است. کسب و کارهای کوچک، فرصت مناسبی برای توانمندسازی زنان روستایی و ورود آنان به عرصه کسب و کار است تا در تأمین معیشت خانواده و کاهش فقر روستا کمک نمایند. لذا با توجه به اهمیت موضوع، در پژوهش حاضر نقش مهم کسب و کارهای کوچک در توانمندسازی زنان روستایی بررسی شد. برای این منظور، روش مطالعه کتابخانه ای-اسنادی مورد استفاده قرار گرفت و یک مرور ادبیاتی گسترده در موضوعات و زمینههای مربوطه انجام شد. در پژوهش حاضر علاوه بر مرور مفاهیم کلیدی و مهارتهای مورد نیاز زنان روستایی جهت کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، به نقش کسب و کارهای کوچک در توانمندسازی زنان اشاره شده است. نتایج حاصل از مرور ادبیات پژوهش نشان میدهد که کسب و کارهای کوچک میتوانند از طریق ایجاد سرمایه اجتماعی، افزایش آگاهی و ظرفیتسازی نقش موثری در توانمندسازی زنان روستایی ایفا نمایند. همچنین در پایان پژوهش هم پیشنهادهایی در این زمینه ارائه شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کسب و کارهای کوچک، توانمندسازی، زنان روستایی، |
|
عنوان انگلیسی |
The role of small businesses in empowerment of rural women |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In the context of rural development, more attention should be paid to improving theempowerment of rural women and their working conditions in rural communities. smallbusinesses are a good opportunity to empower rural women and help them provide theirfamily’s livelihood and reduce rural poverty. Therefore, the main porpuse of the present studywas to explore the role of small businesses in empowerment of rural women. For the purpose ofthe study, secondary data was used and an extensive literature review was conducted on topicsrelevant to the research. In this research, in addition to an overview of key concepts and skillsneeded for entrepreneurship, the role of small businesses in empowering rural women waspointed out. In general, the research literature indicates that micro businesses can play animportant role in empowerment of rural women through creating social capital, increasingawareness, and capacity building. Finally, some suggestions were presented to empower ruralwomen throuth small businesses. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کسب و کارهای کوچک, توانمندسازی, زنان روستایی |
|
نویسندگان مقاله |
فاطمه علی توکلی | گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان
سعید کریمی | هیات علمی-دانشگاه بوعلی سینا همدان
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jead.gau.ac.ir/article_5325_c7dcb32cf91fcd06b1fa40b0e5a30451.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|