این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 7 آبان 1404
پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید
، جلد ۸، شماره ۱۶، صفحات ۳۹-۵۵
عنوان فارسی
بررسی عایدی نمایندگی خدمات پس از فروش و مصرفکننده در طول دوره وارانتی پایه و تمدیدشده با رویکرد تئوری بازی (مطالعه موردی: نمایندگی خدمات پس از فروش کامیونهای کشنده)
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش به بررسی دوره وارانتی و خدمات نگهداری و تعمیرات بهینه از دید نمایندگی خدمات پس از فروش و مصرفکننده برای وسایل نقلیه، تحت سیاست وارانتی دو بعدی پرداخته میشود. تعاملات مابین نماینده و مصرفکننده با برآورد عایدی هریک در دوره وارانتی پایه و تمدیدشده مدلسازی میگردد. در این مدلسازی علاوه بر سیاست نگهداری و تعمیرات که بهصورت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه دورهای و نیز نگهداری و تعمیرات اصلاحی خانگی و جادهای میباشد، قیمت خدمات وارانتی نیز در نظر گرفته میشود. در ادامه با در نظر گرفتن عایدی نمایندگی و مصرفکننده، تعداد نگهداری تعمیرات دورهای پیشگیرانه و قیمت خدمات وارانتی تعادلی در یک بازی تعادلی استکلبرگ برآورد میشود. در پایان از دادههای یکی از مراکز ارائهدهنده خدمات پس از فروش کامیونهای کشنده جهت بررسی پژوهش موردنظر استفاده میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
وارانتی دو بعدی، وارانتی پایه، وارانتی تمدید شده، نظریه بازی، بازی تعادلی استکلبرگ، نمایندگی خدمات پس از فروش،
عنوان انگلیسی
Investigating After-Sales Service agent and Consumer profit During the Basic and Extended Warranty Period with Game Theory Approach (Case study: an Agent Services for Trucks)
چکیده انگلیسی مقاله
This study considers optimal warranty and maintenance services from service agent and consumer view points for vehicles under two dimensional warranty policy. The interactions between the agent service and consumers are modeled by estimating their profits and then are examined by game theory in the base warranty and extended warranty. Maintenance policies are performed as period preventive maintenance (PM), home and road corrective maintenance (CM). Then, the agent and the consumer’s profits are optimized and the number of period preventive maintenance (PM) and the price of warranty services are estimated by the stackelberg equilibrium. For demonstrating the applicability of this research, finally the proposed model is investigated by using of real data from a truck service agent.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
وارانتی دو بعدی, وارانتی پایه, وارانتی تمدید شده, نظریه بازی, بازی تعادلی استکلبرگ, نمایندگی خدمات پس از فروش
نویسندگان مقاله
ام البنین یوسفی |
استادیار گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نوشین شیرانی |
کارشناس ارشد مهندسی صنایع، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجفآباد، ایران
نشانی اینترنتی
https://ier.basu.ac.ir/article_3530_fb7d05c2e6c92157a1c44ae15ef26b62.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات