این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 14 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۳، شماره ۶، صفحات ۳۶۱۵-۳۶۲۸
عنوان فارسی
مطالعه تقاضای انرژی خودرو با درنظرگرفتن توان اتلافی اصلاحشده تایر
چکیده فارسی مقاله
با توجه به شرایط کنونی مصرف جهانی انرژی و انتشار گازهای گلخانهای، مطالعه تقاضای انرژی در بخشهای مختلف امری ضروری مینماید. در عین حال، گزارشهای آژانس بینالمللی انرژی حاکی از آنست که سهم قابل توجهی از مصرف جهانی انرژی به بخش حملونقل اختصاص یافته است. از اینرو، بررسی تقاضای انرژی خودرو و عوامل تأثیرگذار بر آن، بهویژه در سالهای اخیر، به موضوعی مهم مبدل شده است. مقاله حاضر به بررسی تقاضای انرژی خودرو با لحاظنمودن توان اتلافی ناشی از لغزش تایر میپردازد. برای این منظور، توانهای مقاوم حرکتی با درنظرگرفتن توان اتلافی اصلاحشده تایر بازنویسی شده و سپس با انتخاب دو خودروی سواری متفاوت، شبیهسازیها در سه چرخه رانندگی شناختهشده انجام شده است. تقاضای انرژی خودروهای مورد مطالعه در چرخه رانندگی تهاجمیتر که دارای شتاب و سرعت بیشتری است، افزایش قابل ملاحظهای داشتهاست. بر اساس نتایج، لحاظنمودن انرژی اتلافی ناشی از لغزش باعث میشود که دقت محاسبه اتلافات تایر تا 6 درصد افزایش یابد و در صورتیکه چرخه رانندگی تهاجمیتر باشد ویا نیروهای مقاوم حرکتی بیشتر باشند، انرژی اتلافی ناشی از لغزش تایر افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تقاضای انرژی، خودرو، اتلاف تایر، لغزش تایر، مقاومت غلتشی،
عنوان انگلیسی
Investigation of vehicle energy demand considering the modified tire power loss
چکیده انگلیسی مقاله
Owing to current status of global energy consumption and greenhouse gases emission, investigation of energy demand in different sectors seems to be necessary. Meanwhile, International Energy Agency reports imply that a considerable share of global energy use is consumed in transport sector. Thus, conducting the vehicle energy demand and influential parameters has become a demanding topic, especially in recent years. The current study investigates the vehicle energy demand considering the power losses due to tire slip. To achieve this, vehicle resistant powers are rewritten by taking the modified tire power loss into account and after that, two different passenger vehicles are chosen and simulations are performed in three well-known driving cycles. Energy demand of the selected vehicles significantly increases in a more aggressive driving cycle which comprises higher levels of longitudinal acceleration and speed. According to the results, considering the power loss due to tire slip would improve the calculation accuracy of tire losses up to 6 percent and in case of a more aggressive driving cycle and/or increased resistant forces, energy loss due to tire slip would be increased.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تقاضای انرژی, خودرو, اتلاف تایر, لغزش تایر, مقاومت غلتشی
نویسندگان مقاله
ناصر سینا |
دانشکده مهندسی مکانیک، پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران
محمدرضا حایری یزدی |
دانشگاه تهران*مهندسی مکانیک
وحید اصفهانیان |
دانشکده مهندسی مکانیک، پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_4244_43f4e3ffa0959a2ebe0545ec81b7d17b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات