این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۱۴۵-۱۶۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر شیوه‌های حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه‌ (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوه‌های حل مسأله و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقه‌ای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسش‌نامه‌ی بررسی ویژگی‌های کارآفرینی و شیوه‌های حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که هر کدام از شیوه‌های چهارگانه‌ی حل مسأله با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان رابطه‌ی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوه‌های عقلانی و عمل‌گرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان را پیش‌بینی می-کنند و سهم شیوه‌ی حل مسأله‌ی عقلانی از این میزان، 56/0 می‌باشد. سایر شیوه‌های حل مسأله قادر به پیش‌بینی معنادار ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوه‌های حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرین‌های مرتبط در محتوای برنامه‌های درسی دانشجویان، می‌تواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شخصیت کارآفرینانه، شیوه‌های حل مساله، کارآفرینی،

عنوان انگلیسی یر شیوه‌های حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه‌ (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز)
چکیده انگلیسی مقاله با هدف بررسی ارتباط شیوه‌های حل مسأله و ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقه‌ای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسش‌نامه‌ی بررسی ویژگی‌های کارآفرینی و شیوه‌های حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که هر کدام از شیوه‌های چهارگانه‌ی حل مسأله با ویژگی‌های کارآفرینی دانشجویان رابطه‌ی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوه‌های عقلانی و عمل‌گرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان را پیش‌بینی می-کنند و سهم شیوه‌ی حل مسأله‌ی عقلانی از این میزان، 56/0 می‌باشد. سایر شیوه‌های حل مسأله قادر به پیش‌بینی معنادار ویژگی‌های کارآفرینانه‌ی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوه‌های حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرین‌های مرتبط در محتوای برنامه‌های درسی دانشجویان، می‌تواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شخصیت کارآفرینانه,شیوه‌های حل مساله,کارآفرینی

نویسندگان مقاله عبداله پارسا |
استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز

مرضیه عبدالوهابی |
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز

سکینه ظریف |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_24405_7f0e85bced84778213cd76193d0975ba.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات