این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۵۶۳-۵۸۲
عنوان فارسی
شناسایی پیشایندهای هم آفرینی ارزش در استارت آپ های اقتصاد اشتراکی با رویکرد آمیخته
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به دنبال شناسایی پیشایندهای هم آفرینی ارزش در استارت آپها در فضای اقتصاد اشتراکی است. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی و برحسب گردآوری دادهها، پژوهشی کیفی مبتنی بر تحلیل محتوای کیفی است. بدین منظور در بخش کیفی، دادهها از طریق بررسی ادبیات پژوهش و انجام مصاحبههای عمیق جمعآوری شدند. جامعه آماری پژوهش کیفی خبرگان و مدیران اجرایی استارتآپهای حوزه اقتصاد اشتراکی بودند. نمونهگیری به صورت گلوله برفی انجام شد و تا اشباع نظری ادامه داشت و با رویکرد تحلیل محتوای کیفی تحلیل شدند و تعداد 8 مقوله اصلی، 32 مقوله فرعی و 131 کد باز شناسایی شدند. پیشایندهای همآفرینی ارزش استارتآپها در فضای اقتصاد اشتراکی شامل «ادراکات اخلاقی مصرفکنندگان»، «قدرت برند»، «بازاریابی رابطهمند»، «ارزش مورد انتظار»، «تجربه مشتری»، «پایداری»، «کمک به رشد و توسعه کسبوکارها» و «زیرساختها» بودند. پایایی تحلیل دادههای کیفی از طریق ضریب توافق کوهن محاسبه شد و مقدار آن 843/0 به دست آمد. در بخش کمی، از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS3 به آزمون فرضیههای پژوهش پرداخته شد که تمام 8 فرضیه تایید شدند. پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (CR) و روایی آن از طریق تحلیل عاملی تاییدی و بارهای عاملی و میانگین واریانس استخراجشده (AVE) محاسبه شدند. در انتها، پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی و همچنین پیشنهادهای کاربردی ارائه شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
هم آفرینی،هم آفرینی ارزش،اقتصاد اشتراکی،رویکرد آمیخته،تحلیل محتوای کیفی،
عنوان انگلیسی
Identifying the Antecedents of Value Co-creation in Startups in a Sharing Economy: A Mixed Approach
چکیده انگلیسی مقاله
The present research is seeking to identify the antecedents of value co-creation in startups in a shares economy environment. The research method is considered applied in terms of the purpose and in respect of the data collection with a content analysis approach. To this end, in the qualitative section, data have been gathered through a survey of the research literature and conduct of profound interviews. The statistical population constituted the experts and executive managers of startups in the contents of a shared economy. The sampling was processed with a snowball method, continued up to level of theoretical saturation and then the collected data were analyzed by a thematic content approach out of which 8 basic themes, 32 secondary themes and 3 open codes were identified. The findings indicate that the antecedents of value co-creation in startups in a shared economy environment include: the consumer's ethical perceptions, brand strength, relationship-based marketing, expected value, customer's experience, sustainability, contribution to the growth and development of businesses as well as infrastructures. The reliability of the qualitative data analysis was calculated through the Cohen Kappa coefficient which was 0.843. the quantitative section was handled through the structural equations modelling and the hypotheses were tested by using the PLS3 Software whereby all the 8 assumed hypotheses were confirmed. The reliability of the questionnaire was calculated through the Alpha Cronbach Coefficient and Combined Reliability ((CR)) while the validity was obtained through the confirmatory factor analysis, factor loads and the average variance extracted (AVE). Finally, some recommendations were made for enhancement of the upcoming research activities and practical approaches
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
هم آفرینی,هم آفرینی ارزش,اقتصاد اشتراکی,رویکرد آمیخته,تحلیل محتوای کیفی
نویسندگان مقاله
اسدالله کرد نائیج |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
اصغر مشبکی اصفهانی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
فاطمه اصغری گودرزی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران..
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_90312_2e044a12fd0a97c6f8ae2aa079a8f77b.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات