این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۵۰۱-۵۱۸
عنوان فارسی
واکاوی برنامه درسی کارآفرینی در مدارس با مطالعه تطبیقی مدارس ۹ کشور اروپایی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، مطالعه تطبیقی عناصر برنامه درسی کارآفرینی در مدارس پیشتاز حوزه کارآفرینی در حوزه اتحادیه اروپا به منظور توسعه چارچوب برنامه درسی کارآفرینی در مدارس ایران با استفاده از مدل برنامه درسی کلاین میباشد. منبع استخراج دادههای مطالعاتی در این پژوهش استفاده از دادههای سازمان TES ( www.tesguide.eu)میباشد که توسط اتحادیه اروپا تاسیس گردید و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز نوآور در امر آموزش کارآفرینی مدارس مشغول به فعالیت میباشد. روش پژوهش با توجه به ماهیت آن، کیفی و از نوع مقایسهای- تطبیقی است که چهار مرحله بردی را شامل میشود. نتایج پژوهش نشان میدهد که هدف مدارس از اجرای برنامه درسی کارآفرینی، ارتقای سطح دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان نسبت به موضوع کارآفرینی است. فرایند انجام فعالیت کارآفرینی در برنامه درسی به شکل تئوری و عملی و نوعا در قالب راه اندازی کسب و کار و همچنین انجام پروژههای کارآفرینی میباشد. مشارکت و حمایت داوطلبان در فعالیتهای کارآفرینی از طریق خانوادهها، کارآفرینان، نمایندگان کسب و کارها، سازمانها، دانشگاهها و موسسات خیریه صورت میگیرد. نحوه زمانبندی آموزش کارآفرینی در قالب برنامه-هایی در کلاس های عادی، کلاسهای کارآفرینی و فوق برنامه و بصورت یک تا چند ساعت در هفته انجام میگیرد. نحوه ارزیابی فعالیت کارآفرینی به شکلهای مختلفی مانند میزان موفقیت دانش آموزان در ادارهی شرکتشان، گزارشات پیشرفت پروژهها و میزان توسعه مهارتهای آنها صورت میگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش کارآفرینی در مدارس،برنامه درسی کارآفرینی،دستاوردهای یادگیری کارآفرینی،مطالعه تطبیقی،
عنوان انگلیسی
Analysis of school entrepreneurship curriculum with a comparative study of schools in 9 European countries
چکیده انگلیسی مقاله
This research is seeking to conduct a comparative study in the schools pioneering in the entrepreneurship field in the European :union: countries so as to develop a model for entrepreneurship education in Iranian schools based on the Kleyn’s curriculum model. The data sources in this investigation, were based on the TES (www.tesguide.eu) data, an entity founded by the European :union: and is now operating as one of the leading innovation centers for offering entrepreneurship programs in schools. The research method is qualitative based on a comparative study which includes four stages for practical purposes. The findings indicate that the objective pursued by schools is to teach entrepreneurship and further enhance the level of entrepreneurial knowledge, skills and attitudes among the school children. Entrepreneurship will be presented in the curricula of schools in the form of theoretical training and practical application and will also be typically planned for the launch of business ventures and implementation of entrepreneurship projects. The partnership and support of volunteers in the entrepreneurial activities will be facilitated by families, entrepreneurs, agents of businesses, rganizations, universities and charitable foundations. The timing for delivery of entrepreneurship education program is normal classes, entrepreneurship classes and for extracurricular activities will be scheduled for one or more hours in the school curriculum. The entrepreneurship education programs will be analyzed and evaluated in various methods such as the level of a student's success in the management of their companies reports on the program progress of projects and level of their skills development.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش کارآفرینی در مدارس,برنامه درسی کارآفرینی,دستاوردهای یادگیری کارآفرینی,مطالعه تطبیقی
نویسندگان مقاله
محمدرضا طیب نیا |
گروه مدیریت بازرگانی و کسب وکار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
آصف کریمی |
گروه مدیریت بازرگانی و کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
حمید پاداش |
گروه کارآفرینی سازمانی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
حمیدرضا یزدانی |
گروه مدیریت بازرگانی و کسب وکار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
محمد کیهانی |
دانشکده کسب و کار هسکین، دانشگاه کلگری، آلبرتا، کانادا
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_90378_104b1623bbb0cfe74c1a739fac16a73c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات