این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۴۶۱-۴۷۸

عنوان فارسی مدل عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین کسب و کارهای الکترونیک صنایع خدماتی
چکیده فارسی مقاله مدیریت زنجیره تأمین خدمات ابزاری است برای پیش‌بینی، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل فرآیندهای زنجیره تأمین با هدف تأمین نیازهای مشتریان و جلب رضایت آن‌ها که شامل هماهنگی، یکپارچگی و کنترل محصول، اطلاعات و جریان نقدی درون سازمان و بین شرکا است که به دلیل درگیر بودن چندین شرکت در فعالیت‌های مشترک، محمل مناسبی برای کارآفرینی به حساب می‌آیند. بدین منظور، هدف پژوهش حاضر ارائه مدل عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین کسب و کارهای الکترونیک صنایع خدماتی با استفاده از رویکرد نگاشت شناختی فازی می‌باشد. این روش پژوهش آمیخته - اکتشافی از لحاظ هدف کاربردی است. بدین منظور پرسشنامه ماتریسی تهیه و در اختیار 173 نفر از خبرگان کسب و کارهای الکترونیک قرار گرفت که در نهایت با استفاده از نرم‌افزار FCMapper1 و Ucinet6 به تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل پرداختیم. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که از میان عوامل شناسایی شده، عوامل مشتری مداری، بهره‌وری و رشد سهم بازار دارای مرکزیت بیشتری نسبت به سایر عوامل می‌باشند، در نهایت براساس این سه عامل پیشنهاداتی به منظور ارتقای زنجیره تأمین کسب و کارهای الکترونیک صنایع خدماتی ذکر شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زنجیره تأمین،صنایع خدماتی،کارآفرینی،کسب و کار الکترونیک،نوآوری،

عنوان انگلیسی Model of Factors Affecting E-Business Supply Chain in Service Industries
چکیده انگلیسی مقاله Model of Factors Affecting E-Business Supply Chain in Service IndustriesService supplychain management is a tool to predict, plan, execute and control supply chain processes to meet customer needs and their satisfaction, which includes coordination, integration and control of product, information and cash flow within the organization and between partners. Due to the involvement of several companies in joint activities, they are a good opportunity for entrepreneurship. For this purpose, the purpose of this study is to present a model of factors affecting the supply chain of e-businesses in the service industry using a fuzzy cognitive mapping approach. This exploratory mixed research method is applied in terms of purpose and descriptive in terms of data collection. For this purpose, a matrix questionnaire was prepared and provided to 173 e-business experts. Finally, we analyzed the data using FCMapper1 and Ucinet6 software. Findings indicate that among the identified factors, customer orientation, productivity and market share growth factors are more centralized than other factors, meaning that more flashes enter and exit it becomes. Finally, scenarios were written based on these three factors and suggestions were made to improve the supply chain of e-businesses in service industry.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله زنجیره تأمین,صنایع خدماتی,کارآفرینی,کسب و کار الکترونیک,نوآوری

نویسندگان مقاله سید مجتبی سجادی |
گروه کسب و کار جدید، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

محمد وحید خاقانی |
گروه کسب و کار جدید، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

امیرحسین شایق |
گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت وعلوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_90310_c0203c241995639ae44efce198f80b44.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات