این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۴۰۳-۴۱۸
عنوان فارسی
تاثیر فرهنگ مربیگری بر کارآفرینی سازمانی: تبیین جایگاه عوامل رفتاری درون سازمانی
چکیده فارسی مقاله
فرهنگ مربیگری در سازمانها فرایندی تحولآفرین است که در آن مربیان به عنوان کاتالیزور سازمانی توسعه رهبران، مدیران و کارکنان را تسهیل میبخشند. هدف این پژوهش، شناسایی تاثیر عوامل رفتاری در سازمان بر فرهنگ مربیگری و کارآفرینی سازمانی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر گردآوری دادهها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران و کارشناسان شرکت بیمه دانا در شهر تهران هستند که حجم نمونه 280 نفر محاسبه شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شد که روایی آن با تحلیل عاملی تاییدی، تعریف شده است. برای تحلیل دادهها از همبستگی پیرسون و برای تایید مدل از رویکرد معادلات ساختاری استفاده گردید. خروجی نرمافزار نشان میدهد که روابط مستقیم بین متغیرها معنادار است. همچنین عوامل رفتاری درون سازمانی مانند شفافیت سازمانی، اعتماد، نگرش کارآفرینانه مدیران و کارکنان و سبک رهبری کارآفرینانه همزمان که از فرهنگ مربیگری تاثیر مثبت میپذیرند و زمینه بروز رفتارهای کارآفرینانه و اجرای ایده های کارآفرینانه در سازمان (کارآفرینی سازمانی) را تحت تاثیر قرار میدهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فرهنگ مربیگری،کارآفرینی سازمانی،عوامل رفتاری،
عنوان انگلیسی
The effect of coaching culture on intrapreneurship: the role of intra-organizational Behavioral factors
چکیده انگلیسی مقاله
Coaching culture in organizations is a transformational process in which coaches as an organizational catalyst facilitate the development of leaders, managers and employees. The purpose of this study is to identify the impact intra-organizational Behavioral factors on coaching culture and intrapreneurship. This research is applied in terms of purpose and is descriptive-correlational in terms of data collection. The statistical population of this study is all managers and experts of Dana Insurance Company in Tehran, the sample size of which calculated to be 280 people. A standard questionnaire used to collect information, the validity of which defined by confirmatory factor analysis. Pearson correlation used to analyze the data and structural equation approach used to confirm the model. The software output shows that the direct relationships between the variables are significant. In addition, intra-organizational behavioral factors such as organizational transparency, trust, entrepreneurial attitude of managers and employees and entrepreneurial leadership style simultaneously influenced by the coaching culture and affect the emergence of entrepreneurial behaviors and implementation of entrepreneurial ideas in the organization (intrapreneurship).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
فرهنگ مربیگری,کارآفرینی سازمانی,عوامل رفتاری
نویسندگان مقاله
حوریا اصل فلاح |
گروه کارآفرینی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
بیت الله اکبری مقدم |
گروه علوم اقتصادی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
محمد دوستار |
گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_90308_8009a38867e689aa482ce1963b7d4c16.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات