این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
International Journal of Nonlinear Analysis and Applications
، جلد ۱۲، شماره Special Issue، صفحات ۳۱۱-۳۲۳
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the social responsibility of the managers of the Iranian education system using the method structural equation
چکیده انگلیسی مقاله
The objective of this study is to investigate the factors affecting the social responsibility of managers in education. The research method is applied in terms of purpose and descriptive and analytical in terms of method. According to the conceptual model of the hypotheses research, the statistical population of the research includes the staff of Qazvin Education Organization, whose number is about 16000 people. According to the statistical population, the sample size is 375, after designing a questionnaire and validity and Its reliability is tested for normality and hypotheses are tested through structural equations. According to the obtained results, the study of the model of social responsibility of managers in the education system is approved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Social responsibility, educational system, structural equations
نویسندگان مقاله
Naimeh Morsali |
Department of Public Administration, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran
Morteza Mousakhani |
Department of Public Administration, Science and Reasearch Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
Seyed Mehdi Alvani |
Faculty of management and Accounting, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran
Ali Badi Zadeh |
Department of Industrial Management, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran
نشانی اینترنتی
https://ijnaa.semnan.ac.ir/article_5178_4fb1af55faf796cd66fcfe09580814ce.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات