این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
تعلیم و تربیت
، جلد ۳۸، شماره ۳، صفحات ۱۰۵-۱۲۴
عنوان فارسی
تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون ورزش دانشآموزی ایران
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون ورزش دانشآموزی تدوین شده است. روش پژوهش آمیخته بود که بهصورت کیفی و کمی اجرا شد. نمونه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران و مسئولان فدراسیون ورزش دانشآموزی، اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه ورزش دانشآموزی (16 نفر) و در بخش کمی شامل رئیس، نایبرئیس، دبیر فدراسیون، رؤسای کمیتهها و واحدها در فدراسیون (11 نفر)، مسئولان انجمنهای ورزشی (25 نفر) و رؤسای هیأتهای استانی (32 نفر) بود. بهمنظور شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت و تهدید از الگوی SWOT استفاده شده است. پرسشنامه پژوهش بر اساس الگوی مطرح شده در چهار بخش نقاط قوت (12 گویه)، نقاط ضعف (11 گویه)، فرصتها (10 گویه) و تهدیدها (12 گویه) طراحی شده است. بهمنظور تجزیه و تحلیل استنباطی اطلاعات از تحلیل SWOT استفاده شد. نتایج نشان داد که «دید مثبت و قابلاعتماد به نهاد آموزشوپرورش برای دانشآموزان و والدین» در حکم مهمترین نقطه قوت، «ارتباط ضعیف با رسانههای گروهی و عدم پوشش رسانهای ورزش دانشآموزی» مهمترین نقطه ضعف، «تمایل حامیان مالی مختلف برای ورود به مدارس» مهمترین فرصت و «عدم وجود زیرساختهای مناسب در ورزش دانشآموزی» بهمنزلۀ مهمترین تهدید بازاریابی ورزشی فدراسیون ورزش دانشآموزی ایران مشخص شدند. همچنین جایگاه راهبردی بازاریابی ورزشی در منطقه ST (رقابتی) قرار دارد. نتایج تحلیل و شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدها منجر به تدوین چهار استراتژی ST، سه استراتژی SO، سه استراتژی WT و سه استراتژی WO شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامه راهبردی، بازاریابی ورزشی، فدراسیون ورزش دانشآموزی، الگوی SWOT
عنوان انگلیسی
Compiling a Marketing Strategic Plan for Iran's Student Sports Federation
چکیده انگلیسی مقاله
The present research has aimed to compile a strategic marketing plan for the Student Sports Federation. Using a mixed research method, the study took a qualitative and quantitative approach. In the qualitative phase, the statistical population of this research consisted of the Student Sports Federation managers and officials, university professors and experts on students' sports (16 individuals), while in the quantitative phase, it consisted of the president, the vice president, the federation secretariat, committee heads and unit chiefs within the federation (11 individuals), heads of sports associations (25 individuals) and heads of provincial boards (32 individuals). The SWOT model has been used in order to identify strengths, weaknesses, opportunities and threats. The study's questionnaire has been designed based on the above-mentioned model, thus consisting of four parts: strengths (12 items), weaknesses (11 items), opportunities (10 items) and threats (12 items). SWOT analysis was used for the inferential analysis of the data. As indicated by the results, "a positive attitude and trust toward the educational system by students and parents" proved to be the most important strength, "lacking relationship with the mass media and the absence of media coverage when it comes to student sports" was the most important weakness, "the tendency of various financial sponsors toward involvement in schools" stood out as the most important opportunity, and "the lack of appropriate infrastructures in student sports" was seen as the greatest threat to Iran's Student Sports Federation. Moreover, sports marketing is strategically situated in the ST area (competition). The results obtained from the analysis and identification of the strengths, weaknesses, opportunities and threats led to the compilation of four ST strategies, three SO strategies, three WT strategies, and three WO strategies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
strategic plan, sports marketing, student sports federation, the SWOT model
نویسندگان مقاله
ملیحه حقدار ساحلی | M. Haghdar Saheli
احمد محمودی | A. Mahmoudi, Ph.D.
محمدحسین قربانی | M. H. Ghorbani
محسن حلاجی | M. Hallaji, Ph.D.
نشانی اینترنتی
http://qjoe.ir/browse.php?a_code=A-10-2048-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات