این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 27 آبان 1404
International Journal of Ethics and Society
، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۴۲-۵۲
عنوان فارسی
رابطه اخلاق کار با بهداشت روانی و بالندگی سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش تهران
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سلامت روان با اخلاق کار و رشد سازمانی در وزارت آموزش و پرورش استان تهران انجام شد. روش جمعآوری اطلاعات، از لحاظ همبستگی توصیفی و از لحاظ هدف، عملی بود. جامعه آماری شامل 2355 کارمند تمام کارکنان وزارت آموزش و پرورش تهران بود. ابزار جمع آوری داده ها سه پرسشنامه استاندارد به شرح زیر است: پرسشنامه رشد سازمانی اسپیدز (2007) با ضریب اطمینان 0.83. پرسشنامه سلامت روان گولدبرگ و هیلر (1978) با ضریب اطمینان 0.85. پرسشنامه ی اخلاق کار گرگوری سیب (1990) با ضریب 0.86. داده های جمع آوری شده با نرم افزار آماری SPSS-22 با استفاده از K-S و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به شرح زیر است: 1 بین اخلاق کار با سلامت روان در کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد و اخلاق، 65.7٪ از تغییرات در سلامت روانی را تشکیل می دهد. اخلاق کاری و رشد سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش و آموزش کارکنان و اخلاق کار در 5/53 درصد از تغییرات سازمانی توضیح می دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اخلاق کاری، سلامت روان، رشد سازمانی.
عنوان انگلیسی
Relationship between Work Ethics & Mental Health with Organizational Growth
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Attention to ethics is a serious work in organizations that today attracts the attention of organizations more than ever. The present study conducted to investigate the relation between mental health with work ethic and organizational growth in ministry of education of Tehran providence. Method: Information gathering method was correlational descriptive and in terms of objective it was practical. The statistical population consisted of 2355 staffs all working in ministry of Tehran's education. The data collection tools were three standard questionnaires as follows: Spaides organizational growth Questionnaire (2007) with a reliability coefficient of 0.83, the Goldberg and Hiller mental health questionnaire (1978) with a reliability coefficient of 0.85, the Gregory Sipeti work ethics Questionnaire (1990) with a reliability coefficient of 0.86. Collected data analyzed by SPSS-22 statistical software using K-S and multiple regressions. Results: The results were as follows: A) There is a meaningful relationship between the ethics of working with mental health in the education staff of the city of Tehran, and ethics make up 65.7% of the changes in mental health B) There is a significant relationship between work-related ethics and organizational growth in Tehran's education and training staff and work ethic explains 53.5% of organizational change changes. Conclusion: Observing the principles and techniques of work ethics, in order to increase the level of mental health and organizational growth, can be realized through educational programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Work ethics, Mental health, Organizational growth
نویسندگان مقاله
| Parinaz Banisi
Department of Psychology and Advice Islamic Azad University, West Tehran, Tehran, Iran
نشانی اینترنتی
http://ijethics.com/browse.php?a_code=A-10-39-1&slc_lang=en&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات