این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 10 آبان 1404
اکتشاف و تولید نفت و گاز
، جلد ۱۴۰۱، شماره ۲۰۰، صفحات ۵۸-۷۰
عنوان فارسی
چالشها و فرصتهای فروش گاز از طریق خط لوله در چارچوب اصول و قواعد حاکم بر آن
چکیده فارسی مقاله
در دههی پیشِرو سهم گاز طبیعی در سبد انرژی جهان به عنوان یکی از سوختهای پاک در حال افزایش است و در نتیجه تقاضا برای خرید گاز افزایش خواهد یافت. فروش گاز از طریق خط لوله جهت تامین نسبتا پایدار انرژی برای خریدار و تامین نسبتا پایدار درآمد برای فروشنده روشی مطلوب حداقل در سطح فروش منطقهای است. یکی از چالشهای فروش گاز ایران از طریق خط لوله نبود متولی مشخص برای این امر است که یکپارچهسازی اداری از اکتشاف تا تجارت، پیشنهاد این پژوهش برای حل آن است که در این مورد میتوان از ابزارهایی چون تصویب قانون جداگانهی گاز و تفکیک وظایف شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز و همچنین مطالعهی الگوی موفق در این زمینه یعنی شرکت gazprom روسیه استفاده کرد. دیگر چالش فروش گاز از طریق خط لوله حضور رقبای منطقهای و شرایط خاص اقلیمی همسایگان شمالی برای واردات گاز است که برای مورد اول طراحی بازیهای همکارانه در چارچوب همفکری و همکاریهای سازمان اوجک (اوپک گازی) یا سازمان همکاری شانگهای و برای مورد دوم ایجاد تعادل و توازن بین مقاصد صادراتی به همسایگان جنوبی و شمالی پیشنهاد میشود. کلیهی فرضیات با توجه با اصول و قواعد عمومی و اختصاصی قراردادهای فروش گاز از طریق خط لوله مطرح شدهاند و روش مطالعاتی در مقالهی حاضر تحلیلی با استفاده از اطلاعات جمعآوری شده از روش کتابخانهای و دادههای آماری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فروش گاز، خط لوله، قراردادهای بلندمدت، شرکت ملی گاز ایران، گازپروم.
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن شویکلومرادی |
مهدی پیری |
نشانی اینترنتی
http://ekteshaf.nioc.ir/browse.php?a_code=A-10-3717-53&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مباحث ویژه
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات