|
تحقیقات نظام سلامت، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی میزان رضایتمندی کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آموزش مجازی اجرا شده از طریق شبکههای اجتماعی در دوران همهگیری کووید ۱۹ |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: به دنبال شیوع بیماری کرونا و لزوم فاصلهگذاری اجتماعی، استفاده از آموزش مجازی به امری ضروری تبدیل شده است. استفاده از آموزش مجازی همواره با چالشهای متعددی همراه بوده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایتمندی کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آموزش مجازی ارایه شده از طریق شبکههای اجتماعی در طی بحران کرونا بود. روشها: این تحقیق مقطعی- تحلیلی در سال 1399 با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای بر روی 300 نفر از کارکنان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گروههای شغلی بهورزان، مراقبان سلامت، کارشناسان، پزشکان و کارشناسان ستادی انجام گرفت. جهت جمعآوری اطلاعات، از یک پرسشنامه روا و پایا استفاده گردید و به صورت مجازی در اختیار شرکتکنندگان قرار گرفت. این پرسشنامه حاوی 6 سؤال دموگرافیک و 17 سؤال مربوط به ارزیابی رضایت افراد بود. پرسشنامه از سه بخش «محتوای دوره آموزشی، شیوه ارایه آموزش و برنامه آموزش از طریق شبکههای مجازی» تشکیل شده بود. در نهایت، دادهها با استفاده از آزمونهای آماری در نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: کمترین و بیشترین میزان رضایتمندی به ترتیب مربوط به محتوای آموزشی و شیوه آموزشی با نمرات 59/17 و 25 بود. به طور کلی، میزان رضایتمندی از آموزشهای مجازی در زنان بیشتر از مردان ارزیابی شد، اما این ارتباط معنیدار نبود (05/0 < P). گروه مراقبان سلامت، بالاترین و گروه کارشناسان، کمترین نمره کل رضایتسنجی از آموزشهای ارایه شده را گزارش کردند. نتیجهگیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر، سطح رضایتمندی کل در حد نسبتاً قوی بود و تنها نکته این که علاوه بر آموزش، به کیفیت آن نیز باید توجه ویژهای شود. ارزیابی نظرات کارمندان معاونت بهداشتی کاشان در مورد کیفیت آموزش داده شده در بستر مجازی نه تنها ملاکی برای ارزیابی کیفیت تدریس است، بلکه بر روی امکانات و ضرورتهای اصلاح و ارزیابی آموزشی با کشف نقایص آموزشی نیز متمرکز است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش از راه دور، کووید 19، رضایتمندی کارکنان، شبکههای اجتماعی |
|
عنوان انگلیسی |
Assessing the Satisfaction of Kashan University of Medical Sciences Staff with Virtual Education Implemented Through Social Media during the COVID-19 Pandemic |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
- |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Distance education, COVID-19, Personal satisfaction, Social media |
|
نویسندگان مقاله |
ناهید رئیسی ورکانی | Nahid Raisi-Varkani MSc Student, Department of Health Education and Promotion, School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
فرزانه محمدی | Farzaneh Mohammadi Assistant Professor, Department of Environmental health engineering, School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran استادیار، گروه مهندسی بهداشت محیط، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
آسیه پیرزاده | Asieh Pirzadeh Associate professor, Department of Health Education and Promotion, School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran دانشیار، گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
سودابه قدسی | Soudabeh Ghodsi 4- PhD Student, Department of Environmental Health Engineering, School of Health, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مهندسی بهداشت محیط، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hsr.mui.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-253-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|