این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
ارمغان دانش، جلد ۲۷، شماره ۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تبیین مشخصه های یادگیری به کمک همتایان: یک مطالعه کیفی
چکیده فارسی مقاله  مقدمه: یادگیری از طریق همتایان یک روش آموزشی است. تبیین مشخصه های یادگیری به کمک همتایان در مطالعه ای صورت نگرفته است بنابراین هدف از این پژوهش تبیین مشخصه های یادگیری به کمک همتایان بود. مواد و روش ها: این مطالعه به صورت کیفی با روش تحلیل محتوای قراردادی در سال 1400 انجام گرفت. در ابتدا مصاحبه ساختارمند با اساتید متخصص آموزش پزشکی انجام و مطالعات خارجی و داخلی انجام شده در خصوص تدریس به کمک همتایان گردآوری، و ویژگی های تدریس به کمک همتایان از مصاحبه ها و مقالات به کمک تکنیک تحلیل محتوای کیفی استخراج شد. تحلیل داده های کیفی با استفاده از نرم افزار مکس کیو دا ورژن 10 انجام گردید. نتایج: یک طبقه اصلی، 13 زیر طبقه و 92 کد استخراج شد. زیر طبقات شامل مشخصه های همتا، فرد ارائه دهنده آموزش یا دریافت کننده آموزش همتایان، نحوه ارائه آموزش به همتایان یا دریافت آموزش از همتایان، برنامه ریزی برای آموزش به کمک همتایان، ارزشیابی آموزش ارائه شده توسط همتایان، نظارت بر ارائه یا دریافت آموزش از همتایان، درخواست دهنده  ارائه یا دریافت آموزش از همتایان، مکان ارائه یا دریافت آموزش از همتایان، موضوع ارائه یا دریافت آموزش از همتایان، داشتن طراحی آموزشی، رعایت حقوق مادی و معنوی همتایان، رضایت آگاهانه همتایان، مزایای استفاده از همتایان بود. نتیجه گیری: مشخصه های یادگیری به کمک همتایان مستخرج در این طرح به ایجاد پرسشنامه ای برای بررسی وضعیت یادگیری به کمک همتایان در دانشجویان رشته پزشکی در بیمارستان های آموزشی کمک شایانی خواهد نمود. کلیدواژه ها: یادگیری، همتا، دانشجو، بیمارستان، یاسوج، ایران.      
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری، همتا، دانشجو، بیمارستان، یاسوج، ایران.

عنوان انگلیسی Explaining the characteristics of peer-to-peer learning: A qualitative study
چکیده انگلیسی مقاله    Explaining the characteristics of peer-to-peer learning: A qualitative study Introduction: Learning through peers is an educational method. Explaining the characteristics of learning with the help of peers has not been done in a study, so the purpose of this study was to explain the characteristics of learning with the help of peers. Materials and Methods: This qualitative study was performed by contractual content analysis method in 1400. First, structured interviews were conducted with medical education professors and foreign and domestic studies on peer-assisted teaching were collected, and peer-to-peer teaching features were extracted from interviews and articles using qualitative content analysis techniques. Qualitative data analysis was performed using Max QD software version 10. Results: One main class, 13 subclasses and 92 codes were extracted. Subclasses include peer characteristics, person providing training or receiving peer training, how to provide training to peers or receive training from peers, planning training with peer assistance, evaluating training provided by peers, monitoring the delivery or receiving training from Peers, requesting to provide or receive training from peers, place of providing or receiving training from peers, subject of providing or receiving training from peers, having educational design, observance of material and spiritual rights of peers, informed consent of peers, benefits of using peers. Conclusion: Peer-to-peer learning characteristics extracted in this project will help to create a questionnaire to assess the status of peer-to-peer learning in medical students in teaching hospitals. Keywords: Learning, Peer, Student, Hospital, Yasuj, Iran
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Learning, Peer, Student, Hospital, Yasuj, Iran.

نویسندگان مقاله حبیب اله رضایی |
مرکز تحقیقات سلولی مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسوج، ایران

محمد طهماسبی سی سخت | mohamad Tahmasbi sisakht
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

نسرین دهقانی |
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

سمیه اکبری فارمد | Somayeh Akbari Farmad
Behshti university of medical scinces.tehran.Iran
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نشانی اینترنتی http://armaghanj.yums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2444-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات