|
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۳۹-۵۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر دلبستگی احساسی بین مصرفکننده و خردهفروشی بر قصد خرید |
|
چکیده فارسی مقاله |
مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر دلبستگی احساسی بین مصرفکننده و خردهفروشی بر قصد خرید مصرفکنندگان صورت گرفته است. دلبستگی احساسی همان اشتیاق و علاقه شدید نسبت به خرده فروشی، ارزیابی مثبت از خرده فروشی و اظهار علاقه به خرده فروشی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی، مشتریان فروشگاه های هایپراستار می باشند و با استفاده از جدول مورگان، نمونه ای معادل 384 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تأیید مدل نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. نتایج برآمده از فرضیات تحقیق نشان می دهد که دلبستگی احساسی بر قصد خرید مصرفکنندگان تأثیر مثبت دارد. همچنین سه متغیر تصویر فروشگاه خردهفروشی، ارزش معاملاتی ادراک شده، و اعتماد مصرفکنندگان به فروشگاه بر دلبستگی احساسی تأثیر مثبت دارند. همچنین مشخص شد که متغیر عوامل مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت تأثیر معناداری بر دلبستگی احساسی ندارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The effect of consumer-retailing emotional attachment on purchase intention |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of current study is to investigate emotional attachment between consumer and retailer on the consumers intention to purchase. Emotional attachment is the same passion to retail, positive assessment of the retail and expressed interest in sale. Statistical population of the Present study is the customers of the Hyperstar store. And using of morgan table a sample of 384 people was selected for the study. This study is survey type and for data collection the questionnaire has been used. In order to data analysis and model confirmation, structural equation and confirmatory factor analysis have been used, the results derived from the research assumptions indicates that the emotional attachment has a positive impact on consumers intention to purchase . and also three variables, retail store image, perceived transactional value, and the consumers trust have an positive impact in emotional attachment. It also became clear that variable Corporate social responsibility associations have no significant effect on emotional attachment. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمود محمدیان | گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
معصومه خواجه دهدشتی | khajeh dehdashti دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://bar.yazd.ac.ir/article_799_178.html |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-253705.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|