|
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۴۳-۵۹
|
|
|
عنوان فارسی |
ایدههای کسب و کار و اهمیّت آن در آموزش فنی و حرفهای |
|
چکیده فارسی مقاله |
شواهد متعددی بیانگر آن است هر چند تعداد زیادی ایدههای نو در ذهن افراد شکل میگیرند اما تعداد اندکی به مرحله عملیاتی رسیدهاند و از طریق تبدیل به کسب و کار، محصول و یا خدمت مشخصی را ارائه کردهاند که این امر نشانگر پیچیدگی فرآیند عملیاتیسازی ایده است. توسعه ایدهپردازی و عملیاتی کردن ایدههای جدید کسب و کار در بین کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور میتواند نقشی اثرگذار در افزایش بهرهوری و درآمد در کسب و کارهای جدید داشته باشد. بر همین اساس، مطالعه حاضر به بررسی اهمیّت و ضرورت ایدهپردازی و تولید ایدههای جدید کسب و کار در آموزشهای فنی و حرفهای میپردازد. روش این پژوهش نیز بررسی اسنادی میباشد که از طریق بررسی منابع مرتبط با ایدههای سازمانی، ایدههای کسب و کار، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، سعی شده تا نحوه شکلگیری و عملیاتی شدن ایدههای کسب و کار مورد بررسی قرار گیرد. این مقاله ابتدا به بررسی تعاریف و مفاهیم ایدههای کسب و کار میپردازد، نحوه شکلگیری آنها و عوامل مؤثر بر شکلگیری و توسعه آن از سایر مباحث مطرح در این مقاله است. سپس اهمیّت توجه به ایدههای کارآفرینانه در آموزشهای فنی و حرفهای مورد بررسی قرار میگیرد. نحوه شناخت ایدههای کسب و کار و منابع تولید آنها و همچنین اهمیّت نیازسنجی در مورد ایدههای کسب و کار کارآموزان نیز از مباحث مقاله است. در انتها نیز راهکارهایی برای توجه بیشتر به ایدههای کسب و کار کارآموزان، ارائه آموزشها بر مبنای ایدههای کسب و کار آنها جهت بهبود اثربخشی آموزشهای فنی و حرفهای ارائه میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
افشین جزینی | کارشناس ارشد توسعه روستایی و مربی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jead.gau.ac.ir/article_1844_1ceba68e8d2f545165c182fd41709e55.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-253455.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|