|
کارآفرینی در کشاورزی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۵-۲۹
|
|
|
عنوان فارسی |
تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی |
|
چکیده فارسی مقاله |
تجاریسازی در فرآیند پژوهش و توسعه عبارت است از فراوری و تبدیل نتایج پژوهش به محصولات، فرایندها و خدماتی که میتواند هدف مبادلات تجاری قرار گیرد یا بهصورت تجاری مبادله شود. پژوهشهای دانشگاهی کشاورزی نیز مانند دیگر زیربخشهای نظام پژوهشهای کشور تحت تأثیر عوامل تأثیرگذار در جریان تجاریسازی یافتههای پژوهشی است. با توجه به رویکرد نسبتاً جدید دانشگاههای داخلی به مقوله تجاریسازی، در بسیاری از موارد درک روشنی از اهمیّت و ضرورت تجاریسازی در بین دستاندرکاران پژوهشهای کشاورزی وجود ندارد و تاکنون فرآیند، ساختار سازمانی و تشکیلاتی و سازوکارهای اجرایی منسجمی در قالب یک الگوی مقتضی برای تجاریسازی پژوهشهای کشاورزی دانشگاهی تعریف نشده است. این مقاله با درک این موضوع در پی آن است تا ضرورتها و زمینههای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی را بهطور مستدل بیان کند و سازوکارهایی را بهاین منظور ارایه دهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهنوش شریفی | دانش آموخته دکتری ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
احمد رضوانفر | استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید محمود حسینی | seyed mahmoud استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید حمید موحد محمدی | seyed hamid movahhed mohammadi دانشیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jead.gau.ac.ir/article_1842_8472661dbe3ff15b8434a2e822cc8be7.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1517/article-1517-253453.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|