این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
آموزش علوم دریایی
، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۴۳-۵۴
عنوان فارسی
بررسی اثربخشی آموزش آمیخته بر میزان رضایت و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین
چکیده فارسی مقاله
اجرای این تحقیق باهدف بررسی تأثیرآموزش آمیخته بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی و میزان رضایتمندی ایشان از استاد و روش تدریس او در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. تحقیق ما از نوع تحقیقات شبه آزمایشی بوده که در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه استفاده شده است. گروه نمونۀ تحقیق 36 نفر ازدانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی امنیت فضای سایبر پلیس فتا بودند که در سال 1398 در درس روش تحقیق ثبت نام کرده بودند. برای سنجش عملکرد تحصیلی دو گروه،آزمون محقق ساخته ای در دو نوبت آغاز و پایان ترم اجرا شد. پایایی این ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ83درصد و روایی آن با استفاده از روش روایی محتوایی86درصد محاسبه گردید.در زمینۀ رضایت دانشجویان از روش تدریس استاد،از فرم نظر سنجی اساتید استفاده شد و جهت تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. با توجه به یافته های این پژوهش،اگرچه تأثیر مثبت رویکردآمیخته بر عملکرد تحصیلی معنی دار نبوده،اما این یافته نشان دهنده کارایی نداشتن سامانۀ مدیریت یادگیری و اجرای رویکرد آمیخته نیست، زیرا ویژگیهای خاص برخی از آزمودنیها در گروه آزمایش یا مؤثر بودن روش تدریس در گروه کنترل از عواملی هستند که نتایج به دست آمده را رقم زده اند،اما در میزان رضایتمندی دانشجویان تأثیر مثبت و معنی داری دیده شد.با توجه به اینکه رویکردآمیخته،انعطاف پذیری زیادی را در مواردی مانند دسترسی به منابع،ارتباطات میان استاد و دانشجو ،انجام و ارائۀ تکالیف برای دانشجویان به همراه داشته،رضایت بیشتر آنها از روش آموزش را هم باعث شده بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اثربخشی، آموزش آمیخته، عملکرد تحصیلی، رضایت دانشجویان،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effectiveness of Blended Education on the Level of Satisfaction and Academic Performance of Students of Amin Police University
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the effect of blended education on the academic performance of students of Amin Police University and their level of satisfaction with the professors and their teaching method in the master's degree. Our research was a quasi-experimental study using a pre-test-post-test design with a control group. The research sample was 36 students of Cyber Security Engineering of Cyber Police at master's degree. To measure the academic performance of the two groups, a researcher-made test was administered twice at the beginning and end of the semester. Descriptive and inferential statistical methods were used to analyze the data. According to the findings of this study, although the positive effect of the blended approach on academic performance was not significant, but this finding does not show the inefficiency of the learning management system and implementation of the blended approach, because certain characteristics of some subjects in the experimental group or effective teaching method in The control group is one of the factors that have achieved the obtained results, but a positive and significant effect was seen on the level of student satisfaction. Due to the fact that the blended approach provided a lot of flexibility in matters such as access to resources, communication between professor and student, doing and presenting homework to students, it also caused them to be more satisfied with the teaching method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اثربخشی, آموزش آمیخته, عملکرد تحصیلی, رضایت دانشجویان
نویسندگان مقاله
جواد منظمی تبار |
استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی
نشانی اینترنتی
http://rmt.iranjournals.ir/article_47214_30be86877e9a2906764d685da96fb453.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات