آموزش علوم دریایی، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱۸-۳۴

عنوان فارسی ابعاد هم‌افزایی مؤثر در ارتقاء اثربخشی دانشگاه‌های نظامی در گام دوم انقلاب
چکیده فارسی مقاله چکیده: نظر به تحولات سریع، برق‌آسا، گسترده، عمیق در صحنه نبرد در حوزه تاکتیک و تکنیک و نقش این تحولات در سرنوشت نبرد طی چهارده سال اخیر از یک‌سو، و تأکید مضاعف مبانی‌ارزشی، آموزهای دینی، رهنمودهای و تدابیر امامین انقلاب بر آموزش و هم‌افزائی آموزشی در ایجاد، حفظ و ارتقاء این آمادگی از سوی دیگر موضوع نوشتار حاضر، ابعاد هم‌افزایی مؤثر در ارتقاء اثربخشی دانشگاه‌های نظامی در گام دوم انقلاب می‌باشد. در این نوشتار که از حیث هدف، تحقیقی کاربردی؛ از حیث سطح تحلیل، آمیخته اکتشافی و از حیث رویکرد و طبقه‎بندی کیفی، است. در راستای ارائه پاسخی مستدل به سؤال تحقیق از روش والتزوباسل جهت محاسبه CVIکل و ابعاد چهارگانه هم‌افزایی اثربخشی دانشگاه‌ها بهره‌گیری شده است؛ که شاخص کل با رتبه 83٪ و بُعد محلی با رویکرد آتش حرکت با رتبه 87%، بُعد منطقه‌ای با رویکرد آتش مانور با رتبه 83%، و بُعد ملی با رویکرد عملیات مشترک با رتبه 88% و بُعد بین‌المللی با رویکرد عملیات مرکب با رتبه 84% توسط جامعه خبرگی تأیید گردید.. با نهادینه‌شدن ابعاد هم‌افزائی، ظرفیت‌های بر‌ای تحقق رسالت نیروهای مسلح محقق خواهدشد که در مبحث نتیجه‌گیری آمده‌است. در راستای نهادینه شدن مدل مستخرجه از نتایج تحقیق پیشنهادات پنجگانه ارائه شده‌استکلیدواژه‌ها: هم‌افزائی، اثربخشی، دانشگاه.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلیدواژه‌ها هم‌افزائی، اثربخشی، دانشگاه،

عنوان انگلیسی Dimensions of Effective Synergy in Promoting the Effectiveness of Military Universities in The Second Step of the Revolution
چکیده انگلیسی مقاله Given the rapid, electrifying, extensive, and profound developments on the battlefield in the field of tactics and techniques and the role of these developments in the fate of the battle over the last fourteen years, on the one hand, And the increased emphasis of value principles, religious teachings, guidelines and measures of the Imam Khomeini and Imam Khamenei on training and educational synergy in creating, maintaining and promoting this readiness. In this article, which is an applied research in terms of purpose; in terms of level of analysis, it is an exploratory mix and in terms of approach and qualitative classification. In order to provide a reasoned answer to the research question, the Waltzobassel method has been used to calculate the total CVI and the four dimensions of effective synergy in the effectiveness of universities; The overall index with a rank of %83 and the local dimension with a firearm approach with a rank of %87, the regional dimension with a maneuver fire approach with a rank of %83, and the national dimension with a joint operations approach with a rank of %88 and the international dimension with a combined operations approach with a rank of %84 were approved by the expert community. With the institutionalization of the dimensions of augmentation, the capacities to fulfill the mission of the Armed Forces will be realized, which is stated in the conclusion
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کلیدواژه‌ها هم‌افزائی, اثربخشی, دانشگاه

نویسندگان مقاله اسماعیل خان احمدی |
استادیار دانشگاه امام حسین(ع)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_242534_7b36771fb395ef82fe2ac267f95b7ea4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات