آموزش علوم دریایی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱۲۷-۱۴۷

عنوان فارسی چارچوب آموزش و توسعه شایستگی مدیران پروژه در یک سازمان دولتی
چکیده فارسی مقاله یکی از مشکلات اساسی در اجرای موفقیت آمیز پروژه‌های ملی که منجر به اتلاف منابع مالی و انسانی می‌گردد، نبود مدیران پروژه شایسته در آنهاست. پژوهش حاضر، با تمرکز بر روی یکی از سازمان‌های دولتی ایران، در صدد طراحی چارچوب آموزش و توسعه شایستگی‌های مدیران پروژه این سازمان برآمده است که هم می‌توانند به عنوان ملاکی برای جذب مدیران پروژه مورد توجه قرار گیرند و هم قابلیت این را دارند که بتوان به کمک آن‌ها، شایستگی‌های مدیران پروژه فعلی سازمان را توسعه و ارتقا بخشید.در بخش اول تحقیق، ابتدا با مدیران پروژه خبره و با سابقه سازمان مذکور، مصاحبه انجام شد. سپس طبق روش کدگذاری نظری، چارچوب اولیه شایستگی مدیران پروژه استخراج شد که با استفاده از پرسش‌نامه چارچوب شایستگی و تحلیل آماری داده‌های حاصله، چارچوب شایستگی نهایی مدیران پروژه سازمان مذکور به دست آمد. در مرحله بعد، با مرور ادبیات موضوع، لیستی از روش‌های آموزش و توسعه شایستگی تهیه گردید و سپس با استفاده از آن و همچنین چارچوب شایستگی بدست آمده، پرسش‌نامه چارچوب آموزش و توسعه شایستگی، تهیه و بین خبرگان مدیریت پروژه و مدیریت منابع انسانی سازمان توزیع گردید. در نتیجه تحلیل داده‌های حاصل از جمع‌آوری این پرسش‌نامه‌ها، چارچوب آموزش و توسعه شایستگی مدیران پروژه سازمان بدست آمد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیران پروژه، شایسته، چارچوب آموزش و توسعه شایستگی، سازمان دولتی، آموزش و توسعه مدیریت،

عنوان انگلیسی Providing a Framework for Training and Developing the Competencies of Project Managers in a Government Organization
چکیده انگلیسی مقاله One of the main problems in the successful implementation of national projects that leads to a waste of financial and human resources is the lack of competent project managers. The present study seeks to design a framework for training and developing the competencies of the project managers of an Iranian government organization, which can not only be used as a criterion for employing project managers, but also it can help enhance competencies and capabilities of current project managers.In the first part of the research, interviews were conducted with expert project managers of the organization. Then, according to the theoretical coding method, the initial competency framework of the project managers was extracted. Using the competency framework questionnaire and statistical analysis of the obtained data, the final competency framework of the project managers of the organization was obtained. In the next step, by reviewing the literature, a list of competency training and development methods was prepared and used as well as the competency framework. Therefore, the competency training and development framework questionnaire was prepared and answered by project management experts. As a result of analyzing the data obtained from the collection of these questionnaires, the training framework and competency development of the organization's project managers were obtained.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیران پروژه, شایسته, چارچوب آموزش و توسعه شایستگی, سازمان دولتی, آموزش و توسعه مدیریت

نویسندگان مقاله امیر محسن گودرزی |
گروه آموزشی مدیریت دولتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

کتایون پورمهدی |
گروه آموزشی مدیریت دولتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

ناصر آزاد |
گروه آموزشی مدیریت دولتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_246415_c6ac1d63fa29669b9003020d7f8ec906.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات