|
آموزش علوم دریایی، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۱۶-۲۹
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی قطبهای نگهداری و تعمیرات بهرهور فراگیر (TPM) در صنعت کشتیرانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
صنایع دریایی تلاش میکنند تا از یک استراتژی مناسب مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) برای کاهش خرابیها و از کارافتادگیهای ماشینآلات و تجهیزات گران و بعضأ کمیاب استفاده کنند. بنابراین، هدف پژوهش حاضر، ارزیابی 8 قطب نت بهرهور فراگیر بهعنوان یک رویکرد جامع مدیریت نت، در شرکت کشتیرانی نگین تاج ساحل اروند میباشد. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است که روایی محتوایی آن توسط کارشناسان نت شرکت و اساتید راهنما و پایایی آن به کمک آلفای کرونباخ تأیید شد. جامعه آماری این پژوهش کاربردی 40 نفر از مدیران، سرپرستان و کارکنان حوزههای عملیاتی و اداری مرتبط با هر یک از قطبهای نت بهرهور فراگیر در شرکت کشتیرانی نگین تاج ساحل اروند میباشد که بهصورت هدفمند انتخاب و به هر نفر یک پرسشنامه جهت تکمیل ارائه گردید و در نهایت 25 پرسشنامه قابل استفاده دریافت و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی، تحلیل شکاف و روش IPA در قالب نرمافزارهای SPSS 23 و اکسل 2016، استفاده شد. نتایج این تحقیق، علاوه بر بیان میزان شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب کلیه شاخصها (گویههای پرسشنامه) و متغیرها و نیز استراتژی حاصل از تحلیل IPA، اولویت بهبود تمامی شاخصها را بهطور جزئی و اولویت هشت قطب (متغیر) اصلی تحقیق را بهطور کلی نشان میدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
قطب، نت، بهرهور، فراگیر، کشتی، |
|
عنوان انگلیسی |
Evaluation of Total Productive Management (TPM) in The Shipping Industry |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The maritime industry is trying to use an appropriate maintenance management strategy (NET) to reduce breakdowns and malfunctions of expensive and sometimes scarce machinery and equipment. Therefore, the aim of the present study is to evaluate the 8 poles of inclusive productivity as a comprehensive approach to net management in Negin Taj Sahel Arvand Shipping Company. Data was collected using questionnaires and its content validity was confirmed by the company’s experts and supervisors. The reliability was confirmed by Cronbach's alpha. The statistical population of this applied research is 40 managers, supervisors and employees of operational and administrative fields related to each of the Total Productive Management (TPM) variables in Negin Taj Sahel Arvand Shipping Company, who were subjectively selected and a questionnaire is given to each person. 25 usable questionnaires were received and descriptive statistics, gap analysis and IPA method in SPSS 23 and Excel 2016 were used to analyze the data. The results of this study, in addition to expressing the gap between the current and desired status of all indicators (questionnaire items) and variables and also the strategy of IPA analysis, prioritize the improvement of all indicators in detail and prioritize the eight main poles (variables) of the research. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
قطب, نت, بهرهور, فراگیر, کشتی |
|
نویسندگان مقاله |
بلقیس باورصاد | دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
علی مهرابی | استادیار، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
پگاه گنجی زیتونی | کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_46156_c01b5e9de0c92c3f49eca40df2509851.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|