|
مجله مطالعات آموزشی نما، جلد ۱۸، شماره سال نهم، دوم، بهار و تابستان ۱۴۰۰، نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مسلسل ۱۸، صفحات ۶۷-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه بهعنوان الگوی سازندهگرایانه در آموزش عالی |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده مقدمه: تحت تاثیر پیشرفتهای تکنولوژی آموزشی، کاربست الگوی طراحی آموزش وارونه (بهعنوان یکی از جدیدترین الگوهای سازندهگرایی) در آموزش عالی توسط متخصصان تعلیم و تربیت مورد تاکید قرار گرفته است. هدف از این پژوهش معرفی الگوی طراحی آموزشی وارونه و چگونگی کاربست آن در آموزش عالی است. مواد و روشها: در مطالعه حاضر از روش مروری- تحلیلی استفاده شده است. مقالات مرتبط با موضوع پژوهش در بازه زمانی 2009-2021 در پایگاههای اطلاعاتی موردنظر براساس کلید واژهها مورد جستجو و بررسی اسنادی قرار گرفتند. یافتهها: یافتههای مطالعه نشان داد، طراحی آموزش براساس الگوی طراحی کلاس وارونه در دو سطح دوره، و درس (آنلاین، و چهره- به- چهره) میتواند اثربخشی آموزش دروس مختلف را ارتقاء دهد. بحث و نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهشهای انجام شده مرتبط، الگوی طراحی آموزشی کلاس وارونه به عنوان از الگوهای طراحی آموزشی سازندهگرایانه برای تمام یادگیرندگان در سطوح مختلف دانش، و انواع محتوا (کاربرد مفاهیم، اصول، روش کار، حل مسئله، و....) در آموزش عالی کاربرد دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
طراحی آموزشی، کلاس وارونه، رویکرد سازندهگرایی |
|
عنوان انگلیسی |
Applying the filliped educational design model as a constructivist model in higher education |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Under the influence of advances in educational technology, the use of filliped educational design model as one of the newest models of constructivism in higher education has been emphasized by education professionals. The purpose of this study is to introduce an filliped educational design model and its application in higher education. Methods: The present study used a review-analytical method. Articles related to the research topic in the period of 2021-2009 were searched and documented in the databases based on keywords. Results: The findings of the study showed that the presentation of education is designed and implemented based on the filliped educational design model in two levels of the course and the lesson (online, and face-to-face). Conclusion: According to the research results, educational design model is useful for all learners (at different levels of knowledge) and all types of content (application and solution), unlike many constructive educational design models that are effective for some learners and certain types of content. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Systematic Approach, Constructivist Approach, Model, Educational Design, Filliped. |
|
نویسندگان مقاله |
کیومرث تقی پور |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://nama.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-28-3&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|