|
مدیریت فرهنگی، جلد ۱۵، شماره ۵۲، صفحات ۶۵-۷۹
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی مولفههای متقاعدگرانه تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی به منظور ارائه الگو |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه و هدف پژوهش: هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفههای متقاعدگرانه تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی به منظور ارائه الگو بود. در این پژوهش از بین روشهای مرسوم فرآیند فراترکیب به علت گستردگی استفاده و همچنین کامل بودن، از روش هفت مرحلهای «بارسو و ساندلوسکی» استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مقالات، پژوهشها و پایاننامههایی بود که در راستا و یا در حیطه موضوع پژوهش بین سالهای 1386 تا 1396 انجام شدهاند. روش پژوهش: نمونهگیری به صورت هدفمند و تمام شماری انجام شد و معیارهایی (معیارهای ورود) همانند: چاپ شدن مقالات و متون و یا برخط بودن آنها، داشتن نتایج کیفی و قرار داشتن در بازه زمانی ذکر شده برای انتخاب منابع در نظر گرفته شد. البته به طور همزمان برخی منابع براساس معیارهایی (معیارهای خروج) همانند: ارائه ندادن اطلاعات کافی در خصوص اهداف تحقیق حاضر، همپوشانی برخی پایاننامه با مقالات مستخرج و چاپ شده از آنها و یا نداشتن الگوی روششناختی حذف گردیدهاند. یافتهها: مطالعه مرتبط یافت شد که پس از بررسی، 1468 مطالعه به علت ناهماهنگی از نظر عنوان، 429 مقاله از نظر نامناسب بودن از نظر چکیده و 199 مقاله از حیث ناهماهنگی محتوایی با وضوع مورد مطالعه حذف شدند و در نهایت مقالات به 55 مطالعه کاهش پیدا کرد. پس از بررسی اسنادی این مطالعات و کدگذاری آنها با استفاده از روش فراترکیب، الگوی ارائه شده برای تبلیغات بیلبورد برای کالاها و خدمات فرهنگی شامل شاخصهای اصلی مرتبط با "شرایط علّی"؛ پنج شاخص برای مؤلفه "عوامل زمینهای"؛ سه شاخص برای مؤلفه "عوامل مداخلهگر"؛ هفت برای مؤلفه "استراتژیها" و چهار شاخص برای مؤلفه "پیامدها" به دست آمد. لازم است دولت و نهادهای دولتی ضمن اصلاح قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات بیلبورد، زمینه حمایت مادی از تبلیغات بیلبورد را فراهم نماید. نتیجهگیری: اتحادیهها، اصناف از حالت انفعال خارج شده و به طور جدی حمایت و تسهیلگری به عمل آورند و بخش خصوصی نیز تجربیات خود را در سایر حوزهها، به این بخش منتقل نموده و به عنوان یک فرصت سرمایهگذاری خوش آتیه بر آن تمرکز کند. همچنین آیندهپژوهی تبلیغات کالاها و خدمات فرهنگی امری ناگزیر خواهد بود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
کالا و خدمات فرهنگی، تبلیغات، بیلبورد، تبلیغات بیلبورد، تبلیغات متقاعدگرانه، |
|
عنوان انگلیسی |
Identifying persuasive components of billboard advertising for cultural services goods to provide a template |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this study was to identify the persuasive components of billboard advertising for cultural goods and services in order to provide a model. In this research, one of the conventional methods of transversal process due to widespread use and also completeness, was used the seven-step method of “Barso and Sandelowski”. The statistical population of this study included all articles, researches and theses that were done in the field or in the field of research between 2007-2017. Sampling was done by purposive sampling and all criteria (inclusion criteria) such as: printing articles or texts or being online, having qualitative results and being within the mentioned time frame for selecting the sources were considered. At the same time, however, some sources were excluded based on criteria (exclusion criteria), such as: not providing sufficient information about the objectives of the present study, overlapping some dissertations with excerpted and published articles, or lacking a methodological paradigm. After review, 1468 studies were removed due to title inconsistency, 429 articles were inappropriate in abstract and 199 articles were inaccurate in content with the study resolution, and eventually the articles were reduced to 55 studies. After documenting these studies and coding them using the hyperbolic method, the model presented for billboard advertising for cultural goods and services includes key indicators related to "causal conditions"; five indicators for "contextual factors"; three indicators for component; Confounding factors of "seven" for the "strategies" component and four indicators for the "outcomes" component were obtained |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
کالا و خدمات فرهنگی, تبلیغات, بیلبورد, تبلیغات بیلبورد, تبلیغات متقاعدگرانه |
|
نویسندگان مقاله |
غلامرضا مالکی فارسانی | دانشجوی دکتری رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
علی رشیدپور | دانشیار گروه مدیریت فرهنگی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران (نویسنده مسوول)
رضا ابراهیم زاده دستجردی | استادیار گروه مدیریت فرهنگی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jcm.srbiau.ac.ir/article_18422_777d57b66951becdc449f90144362dd4.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|