مدیریت بازاریابی، جلد ۱۶، شماره ۵۱، صفحات ۱۳۱-۱۴۹

عنوان فارسی ارائه مدل ارتباط برند – مشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش: اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی توانمند که انبوهی از کاربران را به خود جلب کرده است به عنوان کانونی برای فعالیت‌‌های تجاری کسب‌وکارها تبدیل شده است. موفقیت فعالیت‌های کسب‌وکارها در این عرضه نیازمند الگویی فراگیر و کاربردی است. از این رو پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل ارتباط برند-مشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفته است. روش پژوهش: مطالعه حاضر از نظر هدف یک مطالعه بنیادی و از منظر شیوه و بازه زمانی گردآوری داده‌ها یک پژوهش پیمایشی- مقطعی است. از منظر رویکرد تحلیلی نیز از رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) استفاده شده است. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی، پرسش‌نامه است. جامعه آماری شامل خبرگان نظری (اساتید مدیریت بازاریابی) و خبرگان تجربی (مدیران حوزه برندهای آرایشی-بهداشتی) است. نمونه‌گیری به روش غیراحتمالی و به صورت هدفمند صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از طریق بازاریابی تأثیرگذار بر کیفیت خدمات برند تأثیر گذاشته و منجر به آگاهی از برند و بهبود شخصیت برند نزد مشتریان می‌شود. این عوامل در نهایت از طریق اثرگذاری بر عملکرد برند موجب ایجاد ارزش برند نزد مشتریان شده و به جایگاه‌یابی برندهای آرایشی-بهداشتی در اینستاگرام ختم می‌شوند. محدودیت‌‌ها و کاربردهای مدیرتی پژوهش: خلاء تحقیقات بومی در این زمینه و ناآشنایی فعالان اینستاگرام با مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی و برند از محدودیت‌های اصلی این پژوهش بوده است. در سایه دستاوردهای این پژوهش به مدیران صنعت آرایشی و بهداشتی پیشنهاد می‌شود با استفاده از راهبردهای برندسازی در شبکه‌های اجتماعی در جهت بهبود جایگاه برند خود در شبکه اجتماعی اقدام کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتباط برند-مشتری، شبکه اجتماعی، اینستاگرام،

عنوان انگلیسی Providing a brand-customer relationship model on the Instagram social network
چکیده انگلیسی مقاله Online shopping is a tool that shows the consumer's power. Consumers gain an interactive platform and control power over the Internet and online shopping. With the increasing number of active and aware users due to the speed of dissemination of information, the growth of virtual networks and online consumer communities and the gain of customer trust, the traditional marketing concepts have been challenged. The purpose of the present study is to present a customer-brand relationship management model in the Instagram. In order to achieve this goal, this study was conducted with a qualitative approach. Content analysis was used to cover different aspects of the research problem and identify key indicators. Targeted interviews were conducted with 20 experts in the online cosmetics business. The results of the interviews were coded by using MAXQDA software. The correlation coefficients of the indices were monitored by using the Mac software, then by using fuzzy Delphi the research model was designed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارتباط برند-مشتری, شبکه اجتماعی, اینستاگرام

نویسندگان مقاله شهرام هاشم نیا |
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

اوژن کریمی |
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

نازنین امامقلی |
دانشجوی دکتری مدیریت، واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_17874_036b60eb5778e4d16c44e189004a8f6e.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات