|
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۶، شماره ۵۱، صفحات ۷۱-۸۶
|
|
|
عنوان فارسی |
همکاری در برندسازی از طریق انگیزه مشارکتی مشتریان در رسانههای دیجیتال |
|
چکیده فارسی مقاله |
مصرفکنندگان توانایی اعمالنفوذ بر برندها را از طریق سایتهای شبکههای اجتماعی دارند که همین امر امکان برقراری ارتباط خود با شرکتها را به طور فعالانه در این سایتهای شبکههای اجتماعی فراهم میآورد. هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر خلق مشترک برند که شامل: انگیزههای مشارکتی در سایتهای شبکههای اجتماعی، مشارکت مصرفکننده، اعتماد برند و وفاداری برند در جوامع برند رسانههای اجتماعی درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد واحد دزفول است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در شهر دزفول است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران شامل 384 نفر با روش نمونهگیری در دسترس به دست آمده است. روایی پرسشنامه به تأیید خبرگان رسیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار اس پی اس اس و آموس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که انگیزه مشارکتی مشتری در سایتهای شبکه اجتماعی بر مشارکت مشتری در جوامع برند، مشارکت مشتری بر اعتماد به برند و وفاداری به برند اثر مثبت و معناداری دارد. در این میان اعتماد به برند نیز بر وفاداری به برند هم اثر مثبت و معناداری داشته و همچنین اعتماد و وفاداری به برند بر خلق مشترک برند نیز اثر مثبت و معناداری دارد. در نهایت نیز اعتماد به برند رابطه بین مشارکت مشتری و وفاداری به برند را تعدیل میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مشارکت مشتری، انگیزهها، رسانه اجتماعی، سایتهای شبکه اجتماعی، جوامع برند آنلاین، اعتماد برند، وفاداری برند، خلق مشترک برند، |
|
عنوان انگلیسی |
Branding co-creation through customers participation in digital media |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Consumers have the ability to influence brands through social networking sites, enabling consumers to actively create content on these social networking sites in relation to their companies. The purpose of this study is to investigate the effective factors of brand creation that include: participatory motivations of social networking sites, consumer participation, trust, brand loyalty and loyalty in social media brand communities among students of Azad University and Dezfol. This study is practical in view of purpose and according to Collection data method is descriptive survey. The statistical population of this study include students of Azad University in Dezfol. The Sample size according to Cochran formula is obtained 384 with available sampling method. The validity was confirmed by expert and reliability is confirmed with Cronbach Alpha. In order to analyze data is used SPSS and Amos software. The result show that the Motivations for social networking sites participation positively influence consumer participation and this in turn has significant effects on brand trust and brand loyalty. As a result, both brand trust and brand loyalty have a positive effect on branding co-creation. In addition, brand trust as a mediating variable between customer participation and brand loyalty. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مشارکت مشتری, انگیزهها, رسانه اجتماعی, سایتهای شبکه اجتماعی, جوامع برند آنلاین, اعتماد برند, وفاداری برند, خلق مشترک برند |
|
نویسندگان مقاله |
علی اکبر خادمی | استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، کرج، ایران
علی برومندنسب | کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، کرج، ایران
هانیه فرازنده | کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، کرج، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jomm.srbiau.ac.ir/article_17819_2db5e444227bc19994e8dde228bf2984.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|