این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۶، شماره ۵۲، صفحات ۲۱-۳۹

عنوان فارسی بررسی رابطه بین ارزش‌های لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید آن‌ها در هنگام سفر با میانجی‌گری تصویر غذا
چکیده فارسی مقاله سفر و گردشگری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد جهانی به شمار می‌آیند که می‌توانند منجر به تولید درآمد و اشتغال شوند. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی ـ همبستگی است و به صورت پیمایشی انجام‎ گرفت، بررسی رابطه بین ارزش‌های لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید، به طور کاربردی سنجیده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، گردشگرانی که در فصل بهار و تابستان 1399 در رستوران‌های لاکچری استان گیلان غذا خورده‌اند، را شامل می‎شود که نمونه 384 نفری با استفاده از نمونه‌گیری غیراحتمالی از نوع آسان انتخاب شده است و داده‎های آن نیز به کمک ابزار پرسش‌نامه گردآوری شده است. تجزیه‎وتحلیل داده‌ها نیز با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری در محیط نرم‎افزار پی ال اس انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان می‌دهند رابطه معناداری بین ارزش‌های لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) و نگرش مشتریان وجود دارد و نیز رابطه معناداری بین ارزش‌های لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) نگرش مشتریان و قصد خرید تأیید شد و در نهایت رابطه بین نگرش مشتریان و قصد خرید با نقش میانجی تصویر غذا معنادار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزش‌های لاکچری، نگرش مشتریان، قصد خرید، تصویر غذا، سفر،

عنوان انگلیسی Investigating the Relationship between Luxury Values and Consumer Attitude to Their Purchase Intention with Food Image Mediation While Traveling
چکیده انگلیسی مقاله Travel and tourism are the most important sectors of the global economy that can lead to income generation and employment. Therefore, in this research, which is of descriptive-correlation type and was conducted as a survey, the study of the relationship between luxury values and customers' attitudes towards the intention to buy has been applied in a practical way. The statistical population of the present study includes tourists who ate in the spring and summer of 2020 in luxury restaurants in Gilan province, which was used to sample the available method, and its data was collected using a questionnaire. Data analysis was performed using structural equation modeling in PLS software environment. The results show that the significant relationship between luxury values and customer attitude and purchase intention was confirmed and also the relationship between customer attitude and purchase intention with the mediating role of food image is significant.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارزش‌های لاکچری, نگرش مشتریان, قصد خرید, تصویر غذا, سفر

نویسندگان مقاله اصغر مشبکی اصفهانی |
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

علی عابدینی |
دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

داریوش طهماسبی |
دکتری مدیریت استراتژیک، دانشگاه تهران، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_18464_98ab89b9ddaa6d15361a619eddce2e9f.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات