این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۶، شماره ۵۳، صفحات ۸۷-۱۰۷

عنوان فارسی طراحی مدل جامع بازاریابی ورزش‌های تفریحی: رویکردی فناوری محور
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل بازاریابی ورزش‌های تفریحی فناوری محور است.روش پژوهش: با استفاده از روش کیفی داده‌هایی از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته جمع‌آوری شد. به منظور تحلیل داده‌ها از روش تحلیل مضامین (براون و کلارک، 2006) استفاده شد.یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که فعالیت‌های بازاریابانه ورزش‌های تفریحی فناوری محور را بر اساس ابعاد مختلف بازاریابی می‌توان به نه مرحله‌ی بازارگرایی، بازارسنجی، بازارشناسی، بازارسازی، بازارجویی، بازارداری، بازارگرمی، بازارگردی و بازارگردانی تقسیم و با توجه‌ی به فعالیت‌های مورد نیاز هر بعد، زمینه را برای توسعه‌ی ورزش‌های تفریحی فناوری محور در کشور فراهم کرد.نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج این تحقیق مسیر بازاریابی توسعه ورزش‌های تفریحی فناورانه محور با بازارگرایی آغاز می‌شود. این مضمون به عنوان یک پیش‌نیازی برای دو بعد دیگر بازاریابی ورزش‌های تفریحی فناوری محور یعنی بازارشناسی و بازارسنجی عمل و در صورت توجه به این سه بعد، ما وارد مرحله بازارسازی می‌شویم که خودش به عنوان یک پیش‌نیاز برای ابعاد دیگر بازارجویی، بازارداری و بازارگرمی عمل می‌کند. بر اساس نتایج این تحقیق در صورتیکه بتوانیم این مراحل را موفقیت پشت سر بگذرانیم می‌توانیم از فواید توسعه ورزش‌های تفریحی فناوری محور در بعد بازارگردی و بازارگردانی بهره‌مند و وارد بازارهای بین‌المللی شویم.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازارگرایی، بازارگردانی، ورزش‌های تفریحی، نوآوری، فناوری،

عنوان انگلیسی Developing a Comprehensive Model of Marketing of Recreational Sports: A Technology-Based Approach
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Nowadays, technology is turning into one of the most important factors leading to international competition in the sports industry. Currently, the sports industry is increasingly in need of technology in all its fields to facilitate proper performance.Methods: The present study is aimed to Developing a Comprehensive Model of Marketing of Recreational Sports, a Technology-Based Approach. Data were collected through semi-structured interviews using a qualitative method. The content analysis method was used in order to analyze the data (Brown and Clark, 2006).Results: The findings showed that the marketing activities of Technology-Based Recreational Sports can be divided into nine stages based on different dimensions of marketing: market-orientation, market measurement, market-study, market-making, market-search, market-holding, market-warming, market-touring and market-handling ,and according to the activities required in each dimension, provided the basis for the development of Technology-Based recreational sports in the country.Conclusion: According to the results of this research, the marketing path of developing Technology-Based recreational sports begins with market-orientation. This theme acts as a prerequisite for the other two dimensions of marketing of Technology-Based recreational sports, namely market-study and market measurement, and if we pay attention to these three dimensions, we enter the market-making stage, which itself acts as a prerequisite for other dimensions of market-search, market-holding and market-warming. According to the results of this study, if we can successfully pass these steps, we can benefit from the development of Technology-Based recreational sports in the field of market-touring and market-handling and enter international market.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازارگرایی, بازارگردانی, ورزش‌های تفریحی, نوآوری, فناوری

نویسندگان مقاله جواد فسنقری |
دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

رسول نوروزی سید حسینی |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

مرجان صفاری |
استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

هاشم کوزه چیان |
استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_18554_dfae3c54d2c3c6e3329d7e2e93bb7507.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات